Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningArgument mot barfotaskor
You need to log in to create posts and topics.

"Att hällöpare springer tungt är ännu en skröna.
På 80-talet sprangs det nästan enbart så med bra resultat.
Vi tyckte vi hade ett mjukt rullande steg."

"Var hyfsad motionär: 1:24 på halva, 3:07 på hela. Mina dåliga knän begränsade mig."

Jag antar att

Erik. Ursäktar mig om jag missförstår ditt inlägg.

När jag klev ur rullstolen 1982 tack vare eget + andras gör det - vad har du att förlora - så upptäckte jag snart att fart och "dåliga" skor ej var till hjälp.

Råkade hamna i ett gäng väldigt bra marat

"Min personliga slutsats är:
Sätt på dig skor som du trivs med."

Kan inte annat än att hålla med. Sedan råkar jag trivas bra i VFF men vi är ju alla skapta olika.

Trevligt Edward.
Var ser du andra tåskolöpare?
På Facebook där lopp och löpgrupper numera tycks hittas lättast finns en Vibram-grupp "Run Altern".
Startades av entusiastiska tåskolöpare.
Antal inlägg 2013: 1.
Göteborgsvarvet för 2 år sedan påstods att e

Det KAN vara så att barfotalöpningen och tåskolöpningen numera är så etablerat att det inte finns samma behov av separata grupper. Ungefär som det skulle finnas "tjockskogrupp" liksom. Men vad vet jag, bara en gissning. Jag ser i alla fall väldigt ofta ba

Jag ser inte så många som jag förväntat mig efter alla skriverier om tåskor och barfotaskor. Själv ser jag inte varför företeelsen ska vara begränsad till löpning. Sommartid har jag mina till vardags, på jobbet, på golfbanan m.m. De är helt enkelt sköna o

Åke skrev oerhört många. Det har han raderat så då framstår ju jag som en lögnare.
Kristina.
Hur definierar just du ordet ofta?

Vore det inte bättre att ej överdriva - så ofta. 🙂

Edward.
Trådskaparen nämnde klart och tydligt löpning.
Så naturligtvis vill man se vad de kan åstadkomma i lopp.

Som jag skrivit förut: Tåskor är kanon i trädgården där oftast underlaget är mjukt. Så även jag använder slika SKOR.

Följande är väldigt

K-G hahaha, störtskön länk! (t+)
Obs! Jag tycker också alla ska springa i de skor de trivs med - eller barfota. Själv springer jag dock endast barfota på gräsmattan på landet.
(Jodå, jag har läst "Born to run" och tyckte den var underhållande.)

Men film

K-G: Ofta = Nästan varje löppass.

Vem överdriver?