Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAsfalt och is, broddar eller ej?
You need to log in to create posts and topics.

När det gäller äpplen säger jag bara en sak: ?????????. The shit!

Eh, nä jag säger en sak till.
På tal om äpplen, tror ni att de kan vinna över Putin?
??????, alltså?

Illbatting_Putin är en hårding, det krävs mer än ett äpple i huvudet på den mannen.

Astrakan tror jag att vi har ett faktiskt. Minsta trädet å smakar aningen beskt. Putin smakar väl kanske åt det hållet fast med mera syra å smaken typ sitter i längre....myche, myche längre. Den där andra sorten du nämner vet jag inkentinken om...å det gö

Jasså, finns det en äpplesort som heter Putin? Det visste jag inte.
Äppleträd är roligt, ympa är spännande, jag har 5 träd som ger frukt, och jag har faktiskt ytterligare ett träd som är från en kärna, kanske kan det bli något äpple på det i år. Det förs

Red Delicious? Det är inte riktigt vad jag tycker är gott ("Räcka tungan utom dörren" brukar jag kalla smaken) men det kanske blir godare när man sätter kärnorna; det är lite tur med i det där med vad det finns för anlag i kärnor. Funderade lite på hur lå

Jag kan nog hålla med om att det finns andra äpple som är bättre än Red Delicus, smaken kan variera beroende på var äpplena kommer ifrån, beroende på hur vädret varit, på samma träd kan smaken variera, Royal Gala är goda men varierar i smak, har nyss ätit

Att det fanns så här mycket information om äpplen:-) Man lär sig något varje dag. Väldigt otippat att läsa så mycket om äpplen i en diskussion som har en helt annan titel:-)

Jo, sådana här trådar kan grena ut sig på dom mest konstiga sätt. 🙂

Tack Conny! Flaggat ditt inlägg, för det där måste jag kolla.
Det finns en historia om att i Någon av Mobergs böcker så sätter Kristina kärnor från ett äpple hemifrån och får upp ett träd av samma sort, något det enligt Lüning egentligen är möjligt men to

Den här tråden blev verkligen härlig 🙂