Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAsfalt och is, broddar eller ej?
You need to log in to create posts and topics.

Det är svårt med sort-bestämning av äpplen! Jag tror att ätliga/oätliga, smuliga/saftiga , röda/gula och liknande begrepp får användas.

Det finns ju vissa som Transparent Blanche som är lätta att känna igen men de flesta är ganska mariga!

Nu när vi kommit in på äpple, ett gott långsiktigt råd, när ni köpt utländska extra goda äpplen, ta kärnorna och sätt dom i jorden, det blir ätliga goda äpplen nästan varje gång på dom träden, jag har gjort det 2 gånger, och har nu ett träd med ovanligt g

Läste för ett antal år sedan att man nu hade börjat att nyplantera pilar utmed dom här underbara pilalleerna. Många hade tydligen blivit för gamla å bara ramlat ihop...å sen kanske inte hamlarna varit så försiktiga som dom var förr i tiden...Roligt om det

Okej,den här tråden tog en oväntad vändning. Jag är med....

Att säga att "skåne är platt" kan jämföras med väderrapporteringen: "och i norrland blir det regn". Ni hajar va? Såne är platt på vissa ställen, dock inte överallt. Att skåne skulle bestå enbar

Som sagt Göinge ...

Fast jag vill ju inte påstå att Bromölla ligger i göinge;)

Tror till och med att vissa Bromöllabor skulle bli rätt stötta om man sa att de var från göinge.

Conny, hur lång tid tar det från du sätter kärnan till äpplet?
James >Grieve tror jag morföäldrarna hade, en gamma populärsort, förutom en massa annat, Hon gjorde äppelmos också - och rotmos,ej att förväxla ...

Vi återställer väl ordningen i tråden. För ett tag sedan när jag skulle till jobbet på morgonen, då hadde det varit snöstorm under natten och blivit 1 dm nysnö, när jag kom hem var vägarna till min glädje helt rena från snö, jag kunde springa utan mina br

Lingling_Jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog, och tur är kanske det, jag tog i alla fall kärnor utav Red Delikus, det är ju söta goda äpplen, och importerade, petade ner några i blommrabatten, det kom upp en planta och jag höll ett öga på den, min t

Myche intressant Conny....å jag tror oxo att man kan göra mera själv om man bara försöker och har en öppen attityd. Själv har jag en gammal tomt med åtta äppelträd från 1930-talet. Några ger dåligt med frukt men är så där djävla pampiga så att man bara sm