Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAsfalt VS hårt packat grus
You need to log in to create posts and topics.

Olle, det där är ju bara blaj-blaj som vilken marknadsförare som helst kunde klämt ur sig, om vilken produkt som helst.

Vad är det som är så minimalistiskt med separata fack för tårna? Gamla hederliga Lejon Attack är betydligt enklare uppbyggd.

Jag tyck

Allvarligt, min högst personliga åsikt är att just Vibram skitit i det blå skåpet. Deras skor börjar innehålla alldeles för mycket trams för min smak, bilden tidigare i tråden är ett perfekt exempel. Det finns mycket bättre exempel, Vibram får den mesta u

Feelmax.
De verkar för min del vara förnuftigare än "Five Toes".

Lejon hade enkla men bra skor,
Karhu likaså.

Men glöm inte Tretorns Blå Gymnastikskor. (t+)
Älskade i ca. 30 år,
sedan utskrattade.

Kan ingen tillverka dessa på nytt.
Kanonskor för garant

Barfotalöpning är ett intressant fenomen. Nu kommer dessutom de nya skadorna då det blivit vanligare med barfotalöpning/vibram5fingers. Det blir inte färre skador, bara nya typer.

Jag anser mig f ö vara en minimalistlöpare. Jag köper ett par skor och ett

Springer du minimalistiskt med pulsband, GPS, vätskebälte eller hörlurar? (H)

Det där med konsumtionen där slår jag dig lätt Daniel...Köper aldrig någon löparpryl utan får av mina söner det dom tänker kasta typ T-shirts, shorts. Får skor av Stockholm Marathon som jag aldrig hinner nöta ut...har nu ett lager på 2 st samt har givit b

Daniel.
Lägg till framfotslöpning.
Fler nya skador.

Psst. Köpte senast löparskor för 3 år sedan.
Dock köpte jag 2 par - likadana.

På 80-talet var vi minimalistiska vad gäller skador.
Sicken tur vi hade. 😉

Kjell, right on! (t+)

Daniel: Det kan nog fungera om man springer med golfbollar på fötterna:-)
Det kanske är det nya som kommer, det lär vara bra mot låga främre fotvalv. Det är skonsamt för knä och smalben för så långt och fort kommer du inte att kunna springa.(hv)

När det gäller hårdheten tror jag att skillnaden är marginell, däremot är det stor skillnad i friktion mellan sko och underlag. Min teori är att friktionen mot underlaget spelar en stor roll när det gäller förslitningsskador. Jag har inte något perfekt lö