Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 10:04jag måste erkänna att jag inte litar på five fingers, helt och hållet en fördom men det ser ut som att det inte finns något stöd...
led in mig på de upplystas väg:
hur känns de att springa i dem?
som skor fast lättare?
har man stöd för ankeln?
hur känns
jag måste erkänna att jag inte litar på five fingers, helt och hållet en fördom men det ser ut som att det inte finns något stöd...
led in mig på de upplystas väg:
hur känns de att springa i dem?
som skor fast lättare?
har man stöd för ankeln?
hur känns
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 10:16Veronica, bristen på stöd är hela poängen med fivefingers. Det är därför användarna säger att de håller på med barfotalöpning när de springer i dem (fast de bevisligen har skor).
Veronica, bristen på stöd är hela poängen med fivefingers. Det är därför användarna säger att de håller på med barfotalöpning när de springer i dem (fast de bevisligen har skor).
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 10:32Löpning med dämpade skor är lite som att jonglera med hockeyhandskar
Löpning med dämpade skor är lite som att jonglera med hockeyhandskar
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 10:41Åtminstone Asics har ju så dålig kvalitet så de är slut efter ca. 50 mil.
Då har man därefter "odämpade" skor.
Eller?Fram för gamla Asics. 😉
Plus alla andra gamla löparskor.
Av typen mjukare givetvis.
Gärna lättare också.
Åtminstone Asics har ju så dålig kvalitet så de är slut efter ca. 50 mil.
Då har man därefter "odämpade" skor.
Eller?
Fram för gamla Asics. 😉
Plus alla andra gamla löparskor.
Av typen mjukare givetvis.
Gärna lättare också.
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 11:24Veronica: det finns ganska många minimalistfantaster i forumet, du lär nog känna igen oss snart... hehe. En snabb-intro:
Minimalistisk löpning är en trend som seglat upp på senare år, det går ut på att träna teknik och träna upp fot och underben så att m
Veronica: det finns ganska många minimalistfantaster i forumet, du lär nog känna igen oss snart... hehe. En snabb-intro:
Minimalistisk löpning är en trend som seglat upp på senare år, det går ut på att träna teknik och träna upp fot och underben så att m
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 11:29Minimalistisk löpning borde innebära att man springer i vad som helst. Att köpa nya, dyra, specialanpassade märkesskor (med eller utan dämpning, fula eller ej), är själva anti-tesen till minimalistisk.
Barfotalöpning kommer att gå över, för ingen tjänar
Minimalistisk löpning borde innebära att man springer i vad som helst. Att köpa nya, dyra, specialanpassade märkesskor (med eller utan dämpning, fula eller ej), är själva anti-tesen till minimalistisk.
Barfotalöpning kommer att gå över, för ingen tjänar
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 12:00Magnus: säg inte det :-).
Minimalistiskt handlar om att inte tillföra mer funktion än vad som behövs. Det har inget med kostnad att göra. Att ta bort de mjuka mellansulan från en sko gör den inte mycket billigare att tillverka/lagerföra/sälja. Däremot k
Magnus: säg inte det :-).
Minimalistiskt handlar om att inte tillföra mer funktion än vad som behövs. Det har inget med kostnad att göra. Att ta bort de mjuka mellansulan från en sko gör den inte mycket billigare att tillverka/lagerföra/sälja. Däremot k
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 13:32Minimalism handlar om att inte köpa fler skor än nödvändigt, och någon som har mer än ett par skor att springa i kan knappast kalla sig minimalist.
Minimalism handlar om att inte köpa fler skor än nödvändigt, och någon som har mer än ett par skor att springa i kan knappast kalla sig minimalist.
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 14:37oj en hel vetenskap alltså.
Låter väldigt intressant och jag kan glädja er med att ni har befriat mig från trångsyntheten(gällande detta iaf)
Måste dock erkänna att med mitt trasiga knä och känsliga smalben så väljer jag den säkra vägen, men kunskap är
oj en hel vetenskap alltså.
Låter väldigt intressant och jag kan glädja er med att ni har befriat mig från trångsyntheten(gällande detta iaf)
Måste dock erkänna att med mitt trasiga knä och känsliga smalben så väljer jag den säkra vägen, men kunskap är
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 15:42kunskapen i detta fall är att det finns inga klarlagda sanningar, bara en samling hypoteser, bara att välja och vraka vilka man vill tro på :-).
kunskapen i detta fall är att det finns inga klarlagda sanningar, bara en samling hypoteser, bara att välja och vraka vilka man vill tro på :-).