Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAsfalt VS hårt packat grus
You need to log in to create posts and topics.

Då skulle det vara skonsammare att springa på vintern eller när det regnar? Neee, jag tror inte på den teorin.
Säger jag utan att "racka ner" 🙂

Team Sportia här hemmavid rear just nu ut liknande skor av Plimsolltyp för 150:-. Minimalistiskt pris iaf.

bild:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=4c4eadf8ae7d4b30b7249e34c9a4095c.jpg&Size=

Lustig diskussion om tolkningen av minimalistisk löpning. Kanske bättre att säga minimalistiska skor, om det är det som man menar? För övrigt tror jag att hårdheten är av mindre betydelse för framfotalöpare.

>Springer du minimalistiskt med pulsband, GPS, vätskebälte eller hörlurar?

Ja ja, slå mig på fingrarna om det hjälper. Jag menar att man är minimalistisk löpare genom att inte överkonsumera. Inte att ta bort användbara saker. Som att ha ett par skor som

Personligen tycker jag det är jätte skillnad mellan grus och asfalt, kanske är mentalt med min kropp säget till mig att det är skillnad.

Jag tycker om att springa men föredrar framförallt hårt packat grus. Detta pga att det känns bättre för mitt knä. De har gjort undersökningar på eliten av de som springer maraton där den största delen föredrog asfalt

Jag gillar ljudet av mina fötter mot gruset. .-)

Är det inte så här:
För att man skall märka skillnaden i hårdhet mellan packat grus och asfalt måste det man använder för att mäta vara betydligt hårdare? Använder man en hammare kommer man att märka skillnad men med ett par dämpade skor är det omöjligt?

Tor.
Det går alldeles utmärkt. Är helst barfotalöpare men har nog sprungit de flesta km i löparskor. För att kunna hänga med de som var bättre. På träningar dvs.

Har dock hållit mig till träningsskor för elit, så häftig dämpning har det ej varit.

Dock i

Tor: det låter stämmer nog. m.a.o är det inte större skaderisk att springa asfalt, inte p.g.av hårdheten.

KG: Vad menar du?