Quote from Funbeat user on 9 February 2013, 16:58Jenny: 2:45 är då kanske ett rimligt mål att sikta på.
Jenny: 2:45 är då kanske ett rimligt mål att sikta på.
Quote from Funbeat user on 9 February 2013, 17:40OK, Krister. Inte riktigt samma sak, men för att få en känsla för stigningen (i brist på backar), testa att köra följande på löpbandet:
1 km 18% lutning (180 m stigning)
2 km 0 % lutning (hyfsat plant)
2 km 4% lutning (80 m stigning)
6 km 0 % lutning (ne
OK, Krister. Inte riktigt samma sak, men för att få en känsla för stigningen (i brist på backar), testa att köra följande på löpbandet:
1 km 18% lutning (180 m stigning)
2 km 0 % lutning (hyfsat plant)
2 km 4% lutning (80 m stigning)
6 km 0 % lutning (ne
Quote from Funbeat user on 9 February 2013, 17:43Krister,
Inför Stockholm trail hade jag som mål att komma i mål innan "repet" skulle dras tre timmar efter start. Nu tror jag att samtliga som inte bröt fick komma i mål och fick sin tid registrerad, för några översteg 3 timmarsgränsen.
Om jag skulle spr
Krister,
Inför Stockholm trail hade jag som mål att komma i mål innan "repet" skulle dras tre timmar efter start. Nu tror jag att samtliga som inte bröt fick komma i mål och fick sin tid registrerad, för några översteg 3 timmarsgränsen.
Om jag skulle spr
Quote from Funbeat user on 9 February 2013, 19:05Vet inte hur kuperad Sälens ½-mara är. Jag har sprungit Vértex fjällmarathon i Vålådalen och som bäst kommit precis under 4 timmar när jag samma år sprang Stockholm Marathon på strax under 3 timmar. Det var en lättare sträckning än den som de kör nu (AXA)
Vet inte hur kuperad Sälens ½-mara är. Jag har sprungit Vértex fjällmarathon i Vålådalen och som bäst kommit precis under 4 timmar när jag samma år sprang Stockholm Marathon på strax under 3 timmar. Det var en lättare sträckning än den som de kör nu (AXA)
Quote from Funbeat user on 9 February 2013, 19:07Det verkar som om du bor i Västerås? Då rekommenderar jag dig att förlägga träningen i det notoriskt kuperade Rocklundaspåret. Helst genom att snurra på 5 och 2,5 km-spåren, även om det blir lite tjatigt. Det är i alla fall vad jag kommer att göra inför S
Det verkar som om du bor i Västerås? Då rekommenderar jag dig att förlägga träningen i det notoriskt kuperade Rocklundaspåret. Helst genom att snurra på 5 och 2,5 km-spåren, även om det blir lite tjatigt. Det är i alla fall vad jag kommer att göra inför S
Quote from Funbeat user on 9 February 2013, 20:31Rocklundas 5:a ingår i planeringen samt Björnöns slalombacke.
Rocklundas 5:a ingår i planeringen samt Björnöns slalombacke.
Quote from Funbeat user on 9 February 2013, 21:03Lars, jag postade länk till banprofilen ovan. 😉
Lars, jag postade länk till banprofilen ovan. 😉
Quote from Funbeat user on 9 February 2013, 21:50Har svårt att omsätta en banprofil till känslan i kroppen. En sak är nog ganska säker. Västerås har svårt att bjuda upp till dans vad gäller kupering :-). Däremed inte sagt att det inte är nyttigt att träna i ett kuperat spår.
Har svårt att omsätta en banprofil till känslan i kroppen. En sak är nog ganska säker. Västerås har svårt att bjuda upp till dans vad gäller kupering :-). Däremed inte sagt att det inte är nyttigt att träna i ett kuperat spår.
Quote from Funbeat user on 9 February 2013, 23:05Lars, då är du en riktigt vass fjällöpare. 🙂 Jag kollade banprofilen på AXA halvmarathon också, och där är stigningen mer än det dubbla jämfört med Sälen...
Drygt 1 km stigning.
Lars, då är du en riktigt vass fjällöpare. 🙂 Jag kollade banprofilen på AXA halvmarathon också, och där är stigningen mer än det dubbla jämfört med Sälen...
Drygt 1 km stigning.
Quote from Funbeat user on 10 February 2013, 21:12Vad roligt att min tävlingsberättelse redan hunnit upp här 🙂
Jag gjorde ju Kolmårdstrailen 21km och Sälen-trailen 21km på 2h+ samtidigt som jag persade på halvmaran under samma period förra året. 1.34 på asfalt och 2.06 och 2.11 på trailloppen.
Så de
Vad roligt att min tävlingsberättelse redan hunnit upp här 🙂
Jag gjorde ju Kolmårdstrailen 21km och Sälen-trailen 21km på 2h+ samtidigt som jag persade på halvmaran under samma period förra året. 1.34 på asfalt och 2.06 och 2.11 på trailloppen.
Så de