Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Händer mig med, hela tiden, och så undrar man "HUR fick jag det till _det_ ...?"

Anna: här handlade det om att VO2max ytterst begränsas av hjärtsäckens storlek, som normalt inte går att påverka i vuxen ålder. Med undantag för just under graviditet, på grund av den uppmjukade bindväven. Man kan under den perioden tänja hjärtsäcken ytte

@Fredrika: Är fullt på det klara med att diskussionen bara är av teoretiskt intresse. Inte det sämsta intresset att ha dock... 😉

Tyckte dock att informationen om den, vad jag förstår, obefintliga korrelationen mellan prestation och tid i menscykeln var

I teorin skulle det alltså räcka med ett pass VO2max-intervaller varje månad - under ägglossning?

Det skulle man ju kunna överleva...;)

Anna: jag håller helt med dig om att den infon hade högre praktiskt intresse 🙂

Sylvia: svar nej - så länge du inte redan har uppnått ditt maximala syreupptag inom hjärtsäckens ramar. Och med all respekt för din träning, men tillåt mig tvivla 😉

Jag gillar hur du tänker Sylvia 😀

I teorin tränar jag dessutom mer än jag tänker på att träna eftersom jag, i teorin, vet att det ger reultat... (H)

F ö upptäcker jag till min förvåning att mitt kära lab verkar ha stor brist på endokrinologiböcker utgi

Fredrika, det var ett skämt - stort som hela världen. Jag är medveten om att det inte räcker. Därför min respektfulla, men tvivelaktiga, träning.

Anna, tack, jag gillar också hur jag tänker. Jag blir glad av att tänka så. Men sen är det ju det där att o

Sylvia jag förstod det och skämtade lite morskt tillbaka 😉

🙂

Jag tycker man presterar bäst under röda veckan... Man får något att rikta sitt humör mot. :@