Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag lämnade tillbaka mina idag och fick ett par nya skor som var 25% billigare (de sa att det egentligen skulle dra av 50%, men att de nöjde sig med 25% för good will). Enligt säljaren var det ingen reklamation, utan slitage. De hade aldrig hört att Asics

Är det något problem med att hälkappan slits? Mer än att det ser fult ut i skostället?

Det är inte bekvämt att springa när det är trasigt.

Självklart är det ett problem att hälkappen slits. Foten får inte samma stadga och rör sig lätt upp och ner där bak och man får blodblåsor. Förra året spang jag Berlin Marathon 7 km med en blodblåsa som bildats just för att hälkappan slitits upp.

Klassiskt Asics-problem tyvärr - extra surt när man betalat mycket pengar för sina skor. Köpte ett par DS Trainer 15 som hälkappan gick hål på efter ca 20 mil. Reklamerade dessa till Start Fitness och fick ett par nya - tyvärr samma sak med dessa. Nu blir

Jag har haft flera skor med trasig hälkappa eftersom jag har utskjutande hälar. Aldrig något problem.

Som jag redan sagt och dessutom tycker, det kan inte rimligtvis hänga på skon när det inte drabbar alla, utan mer på hur kompatibla hälar man har med skons hälkappa.

Jag använder inte bara Asics som rena löparskor utan även som vardagsskor. Dvs jag går,

Har ett par GT-2160 som har varit med länge och väl nu. Inga som helst problem. Som redan har sagts i tråden så måste det väl nästan bero på att en del hälar inte funkar så bra med Asics-skor.

Hmm... ska ta en extra titt på mina skor när jag kommer hem tror jag. Just in case.

Har absolut inte dessa bekymmer med någon av mina Asics skor.
Étt par har fått vara med i snart 1200km dom andra 2 något mindre, men inte på någon har hälkappans tyg skavt sönder.
Såg att du skriver att du knyter skorna hårt, annars brukar det vara vanlig