Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mina hälkappor gick det sönder på nolltid.
Har Kayano 18
Hörde med min sjukgymnast han hade samma problem.
Springer och går i skorna och var noga med att snöra och snöra upp skorna i början. Nu kan de inte gå så mycket mer i sönder eftersom där inte är nå

Jag man kan ju lätt konstatera att erfarenheterna är väldigt olika här. Har nog själv sprungit ca 50 mil i mina Asics 2160 och hälkappan är fortfarande hel. De sista 15-20 milen har de dessutom varit snörda med resårskosnören p g a att jag kör triathlon o

Man har reklamationsrätt i tre år. De första 6 månaderna är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början.

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Reklamation-/

Nu har jag inte läst alla inlägg och kanske skriver samma som någon annan. Men detta har hänt mig:
Köpte nån asics kayano i våras. Dessa gick sönder i hälen helt å hållet. Gick inte att springa alls i dom. Gick tillbaka till affären (inter sport) med dom

Jag har nu reklamerat mina Kayano inköpta på en stadiumbutik i våras. När jag köpte dem var priset nersatt till ca 1,300 kr, men ändå fick jag ett par helt nya skor som kostade ca 2,000 kr. Mycket bra service från Stadium!

Avvaktar med att reklamera min

Jag fick byta mina Asics mot ettt par billigare. Intersport sa att de normalt drar av 50% slitageavdrag, men de nöjde sig med 25% (Mina Asics hade kostat 2000 och jag fick byta till ett par för 1500. Hade nog med att göra att det var just dem jag provat u

Skulle vara intressant om någon på Asics följer upp den här tråden. De stackars slavarna som gör de här skorna under vidriga förhållanden i någon bullrande fönsterlös fabrik någonstans i Kina borde få sig en rejäl tillsägelse om att de skärper sig när mon

Märkligt, problemet med hål i hälkappan har inte hänt mig sedan mina gel foundation 8.

Har ett par gel foundation 9 som gått 30 mil plus en massa misshandel i form av innebandy och ett par foundation 10 som just passerat 50 mil utan minsta antydan till

Har haft detta problem väldigt länge, men löser det nu genom att lämna in skorna till en skomakare så att hon kan sy in skinn i hälen på skon, vilket fungerar bra. Har även samma problem med andra märken, inte bara Asics.

Hej!
Jag har ett par asics GT 2170 som jag köpte i mars i år. Redan i juni blev det hål framme vid höger tå. Sedan blev det hål på båda sidorna av båda skorna lite nedanför lilltån (där skon viker sig när man springer). Jag har köpt dem på löplabbet med