Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAssos Chamois Crème
You need to log in to create posts and topics.

Jag har kallats för pojkflicka förut, men jag tycker nog att du tar detta lite väl långt nu.

Den av K. B nämnda transpirationen föranleds icke enbart av cykling, vilket sannolikt noterats av både män och kvinnor.

Och det är egentligen effekten Assos Chamois Créme som tråden bör handla om även om det är upplyftande med lite utvikningar.

Den svet

Charlotta.
Du jämförde olika motton, inte samma sak som att smörja gumpen va?
😉

Jag undrar fortfarande vad Assosmojset har för ingredienser. Nån som vet och kan dela med sig??

Det pirrar lite spännande i alla fall vad än det är som pirrar.

Ingen innehållsförteckning på burken. Borde vara en varningssignal....
Däremot, som svar på någon annans fråga i tråden, står det att man ska applicera det på skinnet (kroppen). Att smeta in blöjan med medlet verkar inte lika effektivt.

På min burk är det en rejäl innehållsförteckning på tre språk.

På burken står det:
Aqua - Hydrogenated Polydecene - Octyldodecanol - Glyceryl Stearate SE - Glycerin - Propylen Glycol - Sorbitan Stearate - Cetearyl Alcohol - Cera Alba - Polysorbate 60 - Cyclopentasiloxane - Stearyl Dimethicone Silicate Crosspolymer -

Hmmm, jag har väl fått en tidig variant...medan de testade vilka ingredienser som var minst giftiga...
Jag har bara en handfull småburkar, de man får på köpet när man handlar deras tights.

Aqua - vilket torde vara latin för vatten
Hydrogenated Polydecene
Octyldodecanol
Glyceryl Stearate SE
Glycerin
Propylene Glycol
Sorbitan Stearate
Cetearyl Alcohol
...

Nu orkar jag inte längre, jag har druckit vin.