Quote from Guest on 11 July 2012, 06:45Jogga ned = bra eller anus?
Jag tycker bara det finns skit att hitta i ämnet "nedjogg" på internet. Det ständigt återkommande svaret på varför man ska jogga ned är att man ska få bort slaggprodukterna. Dock verkar folk vara osäkra på vad slaggprodukterna
Jogga ned = bra eller anus?
Jag tycker bara det finns skit att hitta i ämnet "nedjogg" på internet. Det ständigt återkommande svaret på varför man ska jogga ned är att man ska få bort slaggprodukterna. Dock verkar folk vara osäkra på vad slaggprodukterna
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 06:55Bra fråga. Vad är slaggprodukter egentigen? Finns de på bild?
Själv kör jag ett par hårda lunchpass i veckan, ca 1 mil. Varken nerjogg eller stretching efter och jag är rätt så säker på att någon kilometers lätt löpning efteråt inte skulle tillföra något
Bra fråga. Vad är slaggprodukter egentigen? Finns de på bild?
Själv kör jag ett par hårda lunchpass i veckan, ca 1 mil. Varken nerjogg eller stretching efter och jag är rätt så säker på att någon kilometers lätt löpning efteråt inte skulle tillföra något
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 07:25Enligt det här:
http://traningslara.se/mjolksyra-en-missforstadd-hjalpgumma/
verkar mjölksyra inte direkt vara en slaggprodukt.Vad gäller själva huvudfrågan, mår jag väldigt dåligt efter en halvmaratävling om jag inte joggar ner efteråt. Efter kortare
Enligt det här:
verkar mjölksyra inte direkt vara en slaggprodukt.
Vad gäller själva huvudfrågan, mår jag väldigt dåligt efter en halvmaratävling om jag inte joggar ner efteråt. Efter kortare
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 08:29Bra fråga. Jag har fått en muskelbristning en gång och en överansträngning en annan gång under nedjoggen efter intervallpass.
Bra fråga. Jag har fått en muskelbristning en gång och en överansträngning en annan gång under nedjoggen efter intervallpass.
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 08:59Det är väl bara ett sätt att varva ner innan man övergår till nästa moment i tillvaron. Mjölksyra kan inte ligga kvar särskilt länge så att det är befogat med 15 min nedjogg, om man inte omedelbart efteråt ska träna mera. Väntar med spänning på att få se
Det är väl bara ett sätt att varva ner innan man övergår till nästa moment i tillvaron. Mjölksyra kan inte ligga kvar särskilt länge så att det är befogat med 15 min nedjogg, om man inte omedelbart efteråt ska träna mera. Väntar med spänning på att få se
Quote from Jonny Persson on 11 July 2012, 09:01Slaggprodukterna du kanske vill bli av med är vätejoner och koldioxid.
Slaggprodukterna du kanske vill bli av med är vätejoner och koldioxid.
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 09:07Feces?
Feces?
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 09:07I så fall räcker det bra med att ligga och andas i ett vilosamt ryggläge...
I så fall räcker det bra med att ligga och andas i ett vilosamt ryggläge...
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 09:10Är ingen expert, men
Överansträngning borde komma från intervallpasset än från nedjogg i långsamt tempo.
Är ingen expert, men
Överansträngning borde komma från intervallpasset än från nedjogg i långsamt tempo.
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 09:21mjölksyran existerar ytterst kort tid i muskeln innan den konverteras till laktat. pH-sänkningen är proportionell mot laktatformeringen och laktattransporten är beroende av blodgenomströmning, dvs återställa pH, vilket en effekt av nedjogg är.
mjölksyran existerar ytterst kort tid i muskeln innan den konverteras till laktat. pH-sänkningen är proportionell mot laktatformeringen och laktattransporten är beroende av blodgenomströmning, dvs återställa pH, vilket en effekt av nedjogg är.