Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 15:27Nu är min uppvärmning inte så jätteseriös. Brukar ta det lite lugnt 1-2 km innan jag höjer tempot. Speciellt om jag ska köra intervaller så vill jag helst att musklerna ska vara varma för att inte åka på någon skada.
Att skritta ner en häst är inte det
Nu är min uppvärmning inte så jätteseriös. Brukar ta det lite lugnt 1-2 km innan jag höjer tempot. Speciellt om jag ska köra intervaller så vill jag helst att musklerna ska vara varma för att inte åka på någon skada.
Att skritta ner en häst är inte det
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 19:12Hästar brukar väl sällan duscha, basta och dricka ett par öl efter en längre löprunda. Förmodligen blir de tykna om man bara parkerar dem i stallet och åker hem.
Hästar brukar väl sällan duscha, basta och dricka ett par öl efter en längre löprunda. Förmodligen blir de tykna om man bara parkerar dem i stallet och åker hem.
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 22:33Krister: De flesta hästar är ju rakade för att inte svettas så mycket och spolas av efter ett pass, men nu pratar vi om innan det händer, att man skrittar av dem eller sätter dem i en skrittmaskin i minst en kvart efter träningen.
Mikael: Hästar i travtr
Krister: De flesta hästar är ju rakade för att inte svettas så mycket och spolas av efter ett pass, men nu pratar vi om innan det händer, att man skrittar av dem eller sätter dem i en skrittmaskin i minst en kvart efter träningen.
Mikael: Hästar i travtr
Quote from Funbeat user on 13 July 2012, 15:57Jag såg på web-programmet "Spring" och man fick hänga med Isabellah Andersson på träning. Hon kör 30 minuter uppjogg och 30 minuter ner. Aldrig stretch.
http://www.marathon.se/webb-tv/spring/tr%C3%A4ningstips/stegar-med-isabellah-andersson
Jag såg på web-programmet "Spring" och man fick hänga med Isabellah Andersson på träning. Hon kör 30 minuter uppjogg och 30 minuter ner. Aldrig stretch.
http://www.marathon.se/webb-tv/spring/tr%C3%A4ningstips/stegar-med-isabellah-andersson
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 14:15Enligt Steve Magness:
"But the truth is. We have no idea why the cool down actually physiologically does anything.
...
The cool down might be a training effect more than a recovery enhancer. Both probably play a role, but it’s typically thought of as t
Enligt Steve Magness:
"But the truth is. We have no idea why the cool down actually physiologically does anything.
...
The cool down might be a training effect more than a recovery enhancer. Both probably play a role, but it’s typically thought of as t
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 14:37intressant fråga, har också undrat över det. jag brukar jogga ner av gammal vana, men har aldrig märkt nåt negativt av att hoppa över den. mest gör jag det nog för att a) det är skönt, och b) jag kommer hem snabbare än om jag går...
intressant fråga, har också undrat över det. jag brukar jogga ner av gammal vana, men har aldrig märkt nåt negativt av att hoppa över den. mest gör jag det nog för att a) det är skönt, och b) jag kommer hem snabbare än om jag går...
Quote from Jonny Persson on 20 September 2012, 15:51Enligt Marcus Nilsson:
Saker kan fungera utan att det har bevisats vetenskapligt.
Enligt Marcus Nilsson:
Saker kan fungera utan att det har bevisats vetenskapligt.
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 16:00Enligt Mikael Forsström:
Saker kan fungera för att man tror på dem
Enligt Mikael Forsström:
Saker kan fungera för att man tror på dem
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 16:15som jag ser det stretch ja nedjoggning nej
när jag var 22 tveksamt om behov fanns av stretch
nu finns detagron
som jag ser det stretch ja nedjoggning nej
när jag var 22 tveksamt om behov fanns av stretch
nu finns det
agron
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 16:33Som någon nämnde ovan så faller sig väl ofta nedjoggen ganska naturlig om man kör intervaller eller backe, om inte annat för att komma hem fortare.
Å andra sidan, jag har aldrig någonsin kört nedjogg efter ett lopp…
Som någon nämnde ovan så faller sig väl ofta nedjoggen ganska naturlig om man kör intervaller eller backe, om inte annat för att komma hem fortare.
Å andra sidan, jag har aldrig någonsin kört nedjogg efter ett lopp…