Quote from Guest on 17 January 2012, 23:51Som löpare är det lätt att dels jämföra sig med andra, dels jämföra sina egna resultat mellan olika lopp.
Det fick mig att fundera på om man kan jämföra olika lopp. Inspirerad av bl.a.
* LYS-tal för att indela segelbåtar i handikappsystem
* Dendrokrono
Som löpare är det lätt att dels jämföra sig med andra, dels jämföra sina egna resultat mellan olika lopp.
Det fick mig att fundera på om man kan jämföra olika lopp. Inspirerad av bl.a.
* LYS-tal för att indela segelbåtar i handikappsystem
* Dendrokrono
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 00:01Vilken underbar cross-over mellan statistikfrossa och löpnörderi!! 🙂
(Och detta menar jag i den absolut mest positiva bemärkelse.) Tyvärr har jag inte sprungit några av loppen annars hade jag genast satt igång att jämföra.
Vilken underbar cross-over mellan statistikfrossa och löpnörderi!! 🙂
(Och detta menar jag i den absolut mest positiva bemärkelse.) Tyvärr har jag inte sprungit några av loppen annars hade jag genast satt igång att jämföra.
Quote from Stefan Kinberg on 18 January 2012, 08:32Jag håller med Maria. Jag vill gärna läsa en kommande analys. 🙂
Jag håller med Maria. Jag vill gärna läsa en kommande analys. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 09:30(t+)
(t+)
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 09:45Harry vet inte om du har kollat in denna sida==> http://www.runningforfitness.org/calc/racepaces/rp
där kan man räkna ut sina förväntade tider på olika distanser
Harry vet inte om du har kollat in denna sida==> http://www.runningforfitness.org/calc/racepaces/rp
där kan man räkna ut sina förväntade tider på olika distanser
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 09:52Är ju inte riktigt samma sak.
Är ju inte riktigt samma sak.
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 09:59sry mybad 🙁
sry mybad 🙁
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 10:18Instämmer i hyllningskören. Jag gillar sådana här matematiska övningar, även om de inte alltid har någon praktisk användbarhet.
Jag vet inte om det finns någon generell metod. Ingen starkt etablerad i alla fall. Det diskuteras en hel del om vilka tide
Instämmer i hyllningskören. Jag gillar sådana här matematiska övningar, även om de inte alltid har någon praktisk användbarhet.
Jag vet inte om det finns någon generell metod. Ingen starkt etablerad i alla fall. Det diskuteras en hel del om vilka tide
Quote from Elias Engqvist on 18 January 2012, 10:20Jag tycker du genast ska kasta dig över LL-30 kontra Sthlms-maran - detta ständigt debatterade ämne!
Bra jobbat f.ö.!!!
Jag tycker du genast ska kasta dig över LL-30 kontra Sthlms-maran - detta ständigt debatterade ämne!
Bra jobbat f.ö.!!!
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 10:22Nej, nej, det viktigaste måste ju vara att göra Midnattsloppet i Göteborg, förra årets bana och året dessförinnan.
Bonuspoäng om du även fixar årets bana... 😉
Nej, nej, det viktigaste måste ju vara att göra Midnattsloppet i Göteborg, förra årets bana och året dessförinnan.
Bonuspoäng om du även fixar årets bana... 😉