Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 16:33Jag saknar nu inlägg ifrån någon som joggade med Feidippides och bara tyckte att det var kul.
Jag saknar nu inlägg ifrån någon som joggade med Feidippides och bara tyckte att det var kul.
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 16:44Fritt fram att använda statistik som man vill 🙂
- Jag har 2 barn, men egentligen har jag 1,6 enligt SCB.
- Jag fick 300 i löneökning, men egentligen fick jag 375 enligt Svenskt Närsingsliv
- Jag sålde min lägenhet för 2 MSEK, men egentligen fick jag 2,1
Fritt fram att använda statistik som man vill 🙂
- Jag har 2 barn, men egentligen har jag 1,6 enligt SCB.
- Jag fick 300 i löneökning, men egentligen fick jag 375 enligt Svenskt Närsingsliv
- Jag sålde min lägenhet för 2 MSEK, men egentligen fick jag 2,1
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 16:52Adde: Ja det finns säkert en tydlig korrelation mellan vilken gång i ordningen man springer ett lopp och graden av förändring, så det kan vara rimligt att ta med i modellen. Å andra sidan, ju fler parametrar man tar med i modellen, desto mindre blir det s
Adde: Ja det finns säkert en tydlig korrelation mellan vilken gång i ordningen man springer ett lopp och graden av förändring, så det kan vara rimligt att ta med i modellen. Å andra sidan, ju fler parametrar man tar med i modellen, desto mindre blir det s
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 17:34Ursäkta att jag lägger mig i, men det verkar som om ni helt missat att kompensera med dm-faktorn.
Om så är fallet så blir det ju fullständigt meningslöst att ens försöka börja fundera på att jämföra lopp.
Om ni ändå har tagit hänsyn till dm-faktorn i förv
Ursäkta att jag lägger mig i, men det verkar som om ni helt missat att kompensera med dm-faktorn.
Om så är fallet så blir det ju fullständigt meningslöst att ens försöka börja fundera på att jämföra lopp.
Om ni ändå har tagit hänsyn till dm-faktorn i förv
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 16:44Jag gjorde en liten pilotstudie kring min teori och samlade in en massa resultat från folk som sprungit Lidingöloppet 2010 och 2011 här på Funbeat. Det visar sig då att resultaten i genomsnitt är 5 % bättre 2011. Men om man tittar på varje av dessa person
Jag gjorde en liten pilotstudie kring min teori och samlade in en massa resultat från folk som sprungit Lidingöloppet 2010 och 2011 här på Funbeat. Det visar sig då att resultaten i genomsnitt är 5 % bättre 2011. Men om man tittar på varje av dessa person
Quote from Funbeat user on 5 October 2012, 08:56Kan inte undanhålla er denna länk: http://www.arrs.net/TB_Mara.htm
Det påminner till viss del om MYS-talet, men för mara-eliten.Trevlig löphelg !
Kan inte undanhålla er denna länk: http://www.arrs.net/TB_Mara.htm
Det påminner till viss del om MYS-talet, men för mara-eliten.
Trevlig löphelg !
Quote from Funbeat user on 8 October 2012, 07:55En tävling med ännu större variationer från år till år är Vasaloppet. Efter att jagat tidsmässiga förbättring några år brukar man gå över och jaga placering som indikerar bättre hur man utvecklats. Kanske något att ta efter.
En tävling med ännu större variationer från år till år är Vasaloppet. Efter att jagat tidsmässiga förbättring några år brukar man gå över och jaga placering som indikerar bättre hur man utvecklats. Kanske något att ta efter.