Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 15:35@Marcus: För att kunna jämföra om min förbättring på ett lopp beror på att jag verkligen blivit bättre eller på att det var mycket bättre förhållanden. Det är klart att det aldrig kan bli en exakt uträkning, men jag tyckte i alla fall att det var lite spä
@Marcus: För att kunna jämföra om min förbättring på ett lopp beror på att jag verkligen blivit bättre eller på att det var mycket bättre förhållanden. Det är klart att det aldrig kan bli en exakt uträkning, men jag tyckte i alla fall att det var lite spä
Quote from Jonny Persson on 27 February 2012, 15:58Adde: Det är okej. Man får leka med siffror hur mycket man vill och finna stort nöje i det. Men vet man inte innerst inne om man är i bättre eller sämre form än innan eller inte? Och man är aldrig snabbare än de tider man gör. 48 minuter på milen kommer a
Adde: Det är okej. Man får leka med siffror hur mycket man vill och finna stort nöje i det. Men vet man inte innerst inne om man är i bättre eller sämre form än innan eller inte? Och man är aldrig snabbare än de tider man gör. 48 minuter på milen kommer a
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 16:07Adde: Ja den ursprungliga modellen verkar ganska avskalad. Men jag tolkar det som att du vill införa ytterligare parametrar, och exakt vilka eller varför har jag nog inte riktigt förstått. Angående att jämföra sin egen förbättring så är det ju bl.a. just
Adde: Ja den ursprungliga modellen verkar ganska avskalad. Men jag tolkar det som att du vill införa ytterligare parametrar, och exakt vilka eller varför har jag nog inte riktigt förstått. Angående att jämföra sin egen förbättring så är det ju bl.a. just
Quote from Jonny Persson on 27 February 2012, 16:11Fast sin egen förbättring ser man ju på tiderna man gör. MYS-talet verkar vara någon variant för att kunna säga. "Fast egentligen skulle jag sprungit på den och den tiden."
En tid är en tid är en tid och vill man vara ge sig de bästa möjligheterna för at
Fast sin egen förbättring ser man ju på tiderna man gör. MYS-talet verkar vara någon variant för att kunna säga. "Fast egentligen skulle jag sprungit på den och den tiden."
En tid är en tid är en tid och vill man vara ge sig de bästa möjligheterna för at
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 16:16Räcker det inte med att vinna?
Räcker det inte med att vinna?
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 16:16Mackan: MYS-talet är väl till för att jämföra om man verkligen har blivit bättre för att man springer 2 min snabbare på milen, dvs en relativ tid. Alltså en tid är en tid är en tid och allt är relativt. 😉
Mackan: MYS-talet är väl till för att jämföra om man verkligen har blivit bättre för att man springer 2 min snabbare på milen, dvs en relativ tid. Alltså en tid är en tid är en tid och allt är relativt. 😉
Quote from Jonny Persson on 27 February 2012, 16:20Jag ser diskussionen framför mig.
- Jag sprang på 33 i stället för 35 minuter på milen.
- Grattis! Du har förbättrat dig med två minuter. Det är ju kanonbra.
- Nja, jag vet inte riktigt. MYS-talet säger att jag kanske inte alls förbättrats.
- MYS-talet?
Jag ser diskussionen framför mig.
- Jag sprang på 33 i stället för 35 minuter på milen.
- Grattis! Du har förbättrat dig med två minuter. Det är ju kanonbra.
- Nja, jag vet inte riktigt. MYS-talet säger att jag kanske inte alls förbättrats.
- MYS-talet?
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 16:25@Axell: Om man matchar personers resultat mot varandra för år 2010 och 2011 i ett lopp tror jag inte att man kan försumma den förändring som skett för varje individ. Det är därför jag vill föra in en faktor till i modellen. Min känsla är att de flesta spr
@Axell: Om man matchar personers resultat mot varandra för år 2010 och 2011 i ett lopp tror jag inte att man kan försumma den förändring som skett för varje individ. Det är därför jag vill föra in en faktor till i modellen. Min känsla är att de flesta spr
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 16:28@Marcus: Hahaha, det är precis sådana diskussioner jag längtar efter!
Men tänk så här istället:
- Fan, jag har tränat som en galning, men ändå lyckades jag inte slå min tid från förra året. Jag hatar löpning.
- Mendu, MYS-talet säger att din tid egentlig
@Marcus: Hahaha, det är precis sådana diskussioner jag längtar efter!
Men tänk så här istället:
- Fan, jag har tränat som en galning, men ändå lyckades jag inte slå min tid från förra året. Jag hatar löpning.
- Mendu, MYS-talet säger att din tid egentlig
Quote from Jonny Persson on 27 February 2012, 16:29Adde: 🙂
Fast du underskattar löpares fantastiska förmåga till att bortförklara dåliga resultat. 🙂
Adde: 🙂
Fast du underskattar löpares fantastiska förmåga till att bortförklara dåliga resultat. 🙂