Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt jämföra lopp
You need to log in to create posts and topics.

Nej, förmodligen inte, men det var det bästa jag kunde tänka ut nu. Hur tycker du man ska göra?

Man skall inte krångla till det och anta massa saker om hur prestationerna förbättras över tiden eller hur mycket sämre än stockholmare blir när han springer i Värmland mm.

Varför lägga till komplexitet om det inte tillför något?

Jag förstår inte vad du är ute efter Magnus. Jag tog mig friheten att kolla på dina resultat på din profil. Mellan 2010 och 2011 förbättrade du dig 13,10 respektive 12 procent på de lopp du sprang båda åren. Det tyder väl på att du har förbättrat din kapa

@Adde: Du får gärna kritisera - kritik kan ju vara både positiv och negativ 🙂
Och jag jämför både "olika lopp samma år" och "samma lopp olika år".

Just enkelheten med ett (1) MYS-tal, har varit en grundsten i modellen.

Jag raljerar inte, jag kritiserar ditt förslag. Är det ett problem för dig?

Att hitta på olika komplex algoritmer är inte så svårt, det svåra är att gör dem relevanta. Och jag tycker inte att det du föreslår är relevant (pga vad jag skrev innan).

Vad mi

SQL injektionen "adikf" skulle ju iofs även kunna ge träff på klubbarna aif och dik, men jag får ju hoppas att detta inte är en felkälla i sammanhanget.

Förlåt Magnus jag trodde " eller hur mycket sämre än stockholmare blir när han springer i Värmland mm." var raljering eftersom ingen tidigare diskuterat det. Dina resultat var ett exempel på att en faktor som tar hänsyn till en årlig förändring av kapacit

@Harry: I vilket format har du din statistik? Det hade varit kul att titta på det!

"Antagandet att man blir generellt bättre/sämre på ett likformigt sätt över tiden känns inte särskilt välgrundat. "

Och du höll med. Men ändå så vill du ha med det antagandet. Varför?

Statistiknördar kan titta lite på Sverigelistan hur de beräknar poäng

Magnus, vad menar du med "likformigt"? Det BEHÖVER ju inte betyda linjärt iaf!