Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 13:50Att alla löpare har samma utveckling över tiden enligt en viss modell.
Likformlig? 😉
Att alla löpare har samma utveckling över tiden enligt en viss modell.
Likformlig? 😉
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 13:51@Jonas: Du har helt rätt vad gäller a) Exemplet får även träff på "aif" och "dik" b) Det påverkar inte modellen - detta var bara exempel på sökningar.
@Adde: Inte kan jag ha samlat på sig mig någon sådan statistik 😉 I alla fall inte statistik som jag ä
@Jonas: Du har helt rätt vad gäller a) Exemplet får även träff på "aif" och "dik" b) Det påverkar inte modellen - detta var bara exempel på sökningar.
@Adde: Inte kan jag ha samlat på sig mig någon sådan statistik 😉 I alla fall inte statistik som jag ä
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 13:52Jag tror att det är bättre att anta att en löpare förändras med en viss procent från ett år till ett annat, utifrån de lopp han sprungit både år 1 och år 2, än att anta att han inte förändras alls, vilket är alternativet. Procentfaktorn är ju inte samma f
Jag tror att det är bättre att anta att en löpare förändras med en viss procent från ett år till ett annat, utifrån de lopp han sprungit både år 1 och år 2, än att anta att han inte förändras alls, vilket är alternativet. Procentfaktorn är ju inte samma f
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 14:07Vad skulle detta antagande tillföra i jämförelse av loppen?
Vad skulle detta antagande tillföra i jämförelse av loppen?
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 14:14Det skulle rensa bort en hel del brus som inte beror på det som Harry var ute efter från början, d.v.s. var mina 50 minuter på lopp A än bättre prestation än mina 48 minuter på lopp B.
Om man lyckas samla in alla personer som sprang Lidingöloppet 2010 oc
Det skulle rensa bort en hel del brus som inte beror på det som Harry var ute efter från början, d.v.s. var mina 50 minuter på lopp A än bättre prestation än mina 48 minuter på lopp B.
Om man lyckas samla in alla personer som sprang Lidingöloppet 2010 oc
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 14:27Ja, jag tror väldigt få springer in på samma tid år från år.
Vad skulle detta då tillföra i jämförelse av loppen?
Ja, jag tror väldigt få springer in på samma tid år från år.
Vad skulle detta då tillföra i jämförelse av loppen?
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 14:32Ingen har ju sagt att folk springer in på samma tid år efter år...
Om man ska jämföra om Lidingöloppet 2010 var jobbigare är Lidingöloppet 2011 pga väder och trängsel måste man ta hänsyn till att löparnas kapacitet kan ha ändrats annars tror man att hela
Ingen har ju sagt att folk springer in på samma tid år efter år...
Om man ska jämföra om Lidingöloppet 2010 var jobbigare är Lidingöloppet 2011 pga väder och trängsel måste man ta hänsyn till att löparnas kapacitet kan ha ändrats annars tror man att hela
Quote from Jonny Persson on 27 February 2012, 14:42Jag förstår inte. För mig känns det uppenbart om det är bättre eller sämre förutsättningar under vissa år. Någon exakthet hur det påverkar kommer det aldrig att kunna bli. Bara höftade uppskattningar. Däremot kan låtsad exakthet luras.
Jag förstår inte. För mig känns det uppenbart om det är bättre eller sämre förutsättningar under vissa år. Någon exakthet hur det påverkar kommer det aldrig att kunna bli. Bara höftade uppskattningar. Däremot kan låtsad exakthet luras.
Quote from Jonny Persson on 27 February 2012, 14:49🙂
🙂
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 15:15Fantastiskt att det dröjde så länge innan någon tog upp Mr Rakhyvel. Jag trodde redan på sidan 1.
Fantastiskt att det dröjde så länge innan någon tog upp Mr Rakhyvel. Jag trodde redan på sidan 1.