Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt utvecklas som löpare
You need to log in to create posts and topics.

Jag blir ganska fascinerad när jag läser många av de inlägg som skrivs här på Funbeat. Många verkar sträva efter dom snabba vägarna till resultat. Det perfekta träningsprogrammet. Den optimala intervallen.
Undersökningen som visar att något är bra eller n

Göra fel gör ont?
Överansträngningar, skador, etc.

Varför inte göra något på bästa sätt om man ska göra det?

Fast jag brukar välja det roligaste.

Men om jag hävdar att det inte finns något bästa sätt? Det finns olika sätt som passar olika bra för olika typer av människor. För övrigt är det roligaste sättet väldigt ofta ett väldigt bra sätt.

Att själv komma fram till vad som passar bäst för en själv kräver att man avsätter tid och tänker till lite. Kan tänka mig att många hellre tar ett färdigt program från en "expert" än ger sig på att experimentera själva. Det handlar väl också om att man s

Att man får ett program av en tränare förstår jag och då är det ju oftast en dialog mellan tränare och adept där man hela tiden gör finjusteringar.

Att ta ett färdigt program kan vara bra som inspiration men jag tycker nog man ska lita lite på sig själv

Jag håller med Marcus.

Själv lyssnar jag gärna på andra med mycket erfarenhet, och läser ännu mer om saker och ting, men resultatet av dessa "studier" blir alltid egenihopknåpade träningsprogram. Dvs jag gör det jag tycker känns relevant för min mediokra

Det är en fas man går igenom. Man vill vara säker på att inte missa någon silverkula som andra känner till, man behöver lära sig de grova ramarna och prova olika metoder inom dem för att kunna relatera till dem. Man behöver utveckla en vokabulär och ett t

Jo. Det kanske är en fas "man" måste igenom. Bara det att jag missade den fasen då jag är av naturen skeptisk till silverkulor ända sen barnsben.

Däremot är lärandet en ständigt pågående process.

Edit: Dublett.

... fast, Mackan, jag gissar att du har läst mer än en träningsbok - vilket är samma sak fast mer enkelriktat och mindre intensivt. Eller har du free-base:at hela vägen?