Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt utvecklas som löpare
You need to log in to create posts and topics.

Jag har läst massor av träningsböcker som inspiration för att hitta idéer och jag har testat en massa grejer som jag inte sett i några böcker. 🙂

Men jag har aldrig testat något av träningsprogrammen jag läst i träningsböckerna.

Oj, har du aldrig testat ett anonymt skrivet program? Det gissar jag är ovanligt för en löpare med din erfarenhet och nivå, men jag kan ha fel.

Då gissar jag att det ligger i personligheten. För egen del brukar jag gå metodiskt tillväga och tillgodogöra

Nope, jag har aldrig testat ett anonymt skrivet program. Jag har tränat efter program men då har det varit av min tränare och anpassat för mig.

Under ungdomsåren så sprang jag det som var kul och med så mycket fart som möjligt och sket i vad tränaren sa.

Jag tror att mycket har att göra med att man idag har ont om tid, men kan köpa saker för pengar.

Så därför försöker man kapa tiden, som man har ont om, genom att fråga alla om den optimala vägen. Det är ofta kul att se detta, för att om man svarar "fel",

Jag tror inte det är så ovanligt. Själv har jag läst en hel del träningslära, men inte kopierat enskilda träningspass rakt av, och definitivt inte följt något färdigt program. Jag försöker lära mig vilken träningseffekt man får ut av olika typer av tränin

Att träna och skriva träningsdagbok, analysera och korrigera är en del av upplevelsen.
Sedan när "man" läser vad träningsgurus, fysiologer och "proffs" har för upplägg så kommer Aha-upplevelserna.
Vad "man" gjorde rätt och ev. fel.
Det är ett ständigt lär

Det kanske handlar om hur man är som person också, själv tillhör jag den sortens människor som vill tänka själva. Att bara följa ett träningsschema för att springa milen under en viss tid passar inte mig - jag vill vara mer delaktig i själva upplägget för

Ja som jag tänker är ju vi alla, som tur är, olika och där med tränar och tänker olika.
Så vad är det man är problemet?
En vill ha ett schema en annan inte as simple as that!
Att pröva något nytt med hjälp av ett uppgjort schema kan med vara en utmaning.

Ja, det är kul att vinna, det är få förunnat som tränar planlöst.

Hanna: Klart vi är olika och ska göra det vi trivs bäst med. Det "problemet" som jag ser är bara att jag tror inte på "one-size-fits-all" vilket gör att ett färdigt program ur en bok eller en tidning går bort eftersom dom är generella. Men till syvende oc