Quote from Funbeat user on 14 October 2012, 09:10Kondition och maximal syreupptagningsförmåga är samma sak, så jo, att man inte skulle kunna förbättra den efter 19 års ålder är helt taget ur luften och stämmer inte på något sätt. Däremot kan det vara så att man efter ~20 års ålder gradvis förlorar möjli
Kondition och maximal syreupptagningsförmåga är samma sak, så jo, att man inte skulle kunna förbättra den efter 19 års ålder är helt taget ur luften och stämmer inte på något sätt. Däremot kan det vara så att man efter ~20 års ålder gradvis förlorar möjli
Quote from Elias Engqvist on 14 October 2012, 09:31Jag tror att ett rörligt liv i en uppväxt är en väldigt viktig faktor för att kunna träna upp sin kondition i framtiden. Alltså inte att man uppnår max kondition då men man förbättrar sina möjligheter att uppnå bättre kondition senare i livet!
Jag tror att ett rörligt liv i en uppväxt är en väldigt viktig faktor för att kunna träna upp sin kondition i framtiden. Alltså inte att man uppnår max kondition då men man förbättrar sina möjligheter att uppnå bättre kondition senare i livet!
Quote from Funbeat user on 14 October 2012, 09:54Jesper, hade du invändning mot vad jag har skrivit eller Robert? Det är tufft att förbättra någon som oftast är överdimensinonerat jämfört med övriga system i kroppen och inte är en begränsande faktor.
Jesper, hade du invändning mot vad jag har skrivit eller Robert? Det är tufft att förbättra någon som oftast är överdimensinonerat jämfört med övriga system i kroppen och inte är en begränsande faktor.
Quote from Funbeat user on 15 October 2012, 23:29Det var främst riktat mot Robert. Dock är ju kondition ett ord som folk brukar svänga sig med lite hej vilt, precis som du skriver, och det skulle ju vara bättre om alla använda det för att beskriva samma sak.
Det var främst riktat mot Robert. Dock är ju kondition ett ord som folk brukar svänga sig med lite hej vilt, precis som du skriver, och det skulle ju vara bättre om alla använda det för att beskriva samma sak.