Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt utvecklas som löpare
You need to log in to create posts and topics.

Jag svarade bara på frågan om det hypotetiskt skulle gå att springa sub3 med enbart lugna pass. Peter Snell, 800m-löpare som sprang 100miles, medger idag att det nog vore bra att lägga in ett lättare intervallpass i veckan istället för att bara springa di

kan alltså vara intressant för mig att springa mer mängd då jag verkar ha någon naturlig snabbhet men underpresterar på halvmaraton/marathon.
10.15 på 3000m, cirkus 27 på milen men runt 1.25 på halvmaran och 3.11 på marathon. Mängd idag 5-6mil i veckan, v

Jag tror att du skulle gynnas av högre mängd och lite längre långpass Johan. Du har redan all fart du kan tänkas behöva för att komma under tre timmar på maran.

Det är väl bara att dra på sig blåstället och se till att jobbet blir gjort då 🙂
Tack för input.

cirkus 27 min på milen??

Jag tror han menar 37...

27 skulle varit najjs men tyvärr..37 menar jag ju..

Eller så kan man ju göra som jag har gjort.

Noggrant letat efter det program som jag tror passar mig så att jag själv ska slippa skriva ett program som passar mig. Jag har aldrig sysslat med löpning som den stora träningsgrejen utan hållit på med bollsp

Jag tror att nyckeln (en av dom) för att lyckas på maran är att träna upp den mentala hårdheten/tuffheten. Långt pass med en stor avslutande del i tänkt marafart är nog ett pass som lär dig det och lite till. Din tider liknar min fast jag skadade mig inna

Som "Mackan" skriver Johan.
Farten har du så mängd borde ge dig mer.

Ett sätt som användes förr var att springa i hyfsad fart 2 timmar eller så och sedan dra järnet sista 2-3 km.

Linda. Lycka till i Honolulu. Varit där. Ställ dig så långt fram i start