Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt utvecklas som löpare
You need to log in to create posts and topics.

Magnus: Helt ärligt? Hade jag inte haft ett program att följa första tio veckorna hade jag ALDRIG kommit ut. I alla fall inte om jag skulle stuckit ut bara när jag hade LUST att springa.. Lusten kom betydligt senare, men jösses vilket lyft det var när den

Ja men du är ju som mig Magnus.....hopplösa glädje-löpare..hehe
Men programmen är ju inte till för oss....utan till den som 1/ vill genomföra ett Halv/hel-marathon samt 2/ göra det på XX.XX.XX minuter samt naturligtvis oxo inte har en aning om hur myche

Som orienteringsnybörjare går det inte att följa färdiga pass (det är för lite orientering!), men det är intressant att se hur mycket träning som anses krävas för att komma under tex 1:30 på halvmaran. Lätt distanslöpning under 5 min/km? Det är ung. där j

Ursäkta att jag puffar gammal tråd. Jag har haft enormt mycket ut av din bok Marcus, just därför att det är en av de bästa sammanfattningarna av samlad erfarenhet jag läst. Även du är väl mån om resultat eftersom du ägnar dig åt tabeller, scheman, system,

Kul att du gillar boken!

Jag vet inte om jag håller med om att jag ställer empiri mot forskning. Däremot menar jag att ibland ligger empirin före forskningen och boken handlar mycket om mina erfarenheter.

För att citera mig själv: "Det är saker som upp

Jag tror det är rätt mycket psykologi inblandat. I början av "karriären" som vuxen nybörjare är man ju helt vilse. Man fattar att man ska ut och springa och att man kommer bli bättre men hur mycket bättre och hur lång tid kommer det ta? Följer man ett ege

Vilken "tråkig" tråd.

Jag håller ju med "Mackan" rätt igenom. (t+)

"Som nybörjare så behöver du inte fundera på vilket löppass du ska springa. Det viktiga är att du springer. Man behöver komma upp i en hel del träning innan man inte förbättrar sig bara genom ATT springa."

Det här som Mackan skriver tycker jag är intress

Såsom skrivet Johan.
Olika för olika personer.
Förr ( några stönar nog ) så var det så att man sprang så mycket och länge som det var kul. Man ville gärna ha känslan att varför kommer inte nästa träningsdag fort nog.
Fick själv detta tips och det passad

Jo men gäller det även när man passerat nybörjarstadiet? Maran på 3.10, om tid till träning inte är en issue och man vill nå sub3, kan det göras med bara lugna pass i säg 5min-fart?