Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt utvecklas som löpare
You need to log in to create posts and topics.

Kan vara så. Jag tror dessutom att det handlar om vilken typ av personlighet man har. Vilket är lite det Marcus är inne på. Att våga exeprimentera, testa, utvärdera och sen ev förändra. Ungefär som i köket. 😉

Som nybörjare följde jag heller aldrig något

Jag experimenterar ju hejvilt i ridningen och på flera andra plan, men just i löpningen har jag oroat mig mer för skador (ser nu själv också hur komiskt det måste låta för den som exempelvis är rädd för hästar att jag inte oroar mig där... *asg*), så då h

Ah, skador drabbar alla nån gång. Även dem som följer redan uppgjorda program, från nätet eller av tränare. Och även oss som envisas med "kan själv". Tror inte skaderisken är mindre bland dem som "köper färdiga paket".

Fördelen är ju, om det nu finns nån

Jag har inte haft en sekund med känningar från knän, fötter eller benhinnor på första året iaf och det har jag löpt mycket med hjälp av program, men iofs även med motivation från Sommar och VinterUtmaningar här på funbeat. (t+)

Det hade inte jag heller de 2,5 första åren. 😉

Jessie: Som nybörjare så behöver du inte fundera på vilket löppass du ska springa. Det viktiga är att du springer. Man behöver komma upp i en hel del träning innan man inte förbättrar sig bara genom ATT springa.

Däremot håller jag med om att som nybörjar

Mackan: Jag menade mest för att inte dööö av tristess i löpningen pga brist på variation. Det tar ju också en hel del springande innan man kan börja njuta av det, har jag märkt... *host, harkel*

Förvisso. Kan hålla med om att det är inte den mest njutbara aktiviteten om man inte är i form.

Dom färdiga programmen är bra...jättebra å ett MÅSTE för en nybörjare för att han/hon ska kunna ta sig runt en halv/hel-marathon. Som jag ser det efter att ha kollat igenom några så har det ju egentligen inte så stor betydelse hur dom ser ut typ men att m

Sneglade lite lätt på de färdiga programmen!Men ju mer man tittar på dom så ser man att det saknas något!det står alldrig att man ska njuta av rundan eller att man faktist kan ha kul.Som motionär vill jag bara ha springa när jag har lust.jag tror nog att