Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonAXA Stockholm Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

Det finns gott om exempel på t.ex youtube när proffscyklister hakar i publik, kör på hundar osv, så det är nog en lite romantiserad bild, Jonna.

Kanonkul!

Fördelen med svårigheten att hitta ut på löpsträckan var väll att alla sprang fel så det blev ju iaf rättvist. 😉
Kan tänka mig att det är rejält klurigt att få till in och ut zonerna från växlingen när det är olika starttider.. Vissa som ska u

Var en kille som gick rakt ut i vägen med sin barnvagn när jag plus två andra kom i 30+. Alla skrek att han skulle stanna och han skrek bara tillbaka att detta var ju minsann ett övergångsställe...Han tyckte tydligen att vi skulle stanna. Såna personer so

Nu är jag ingen expert, men det är väl det som är skillnaden med avlyst bana, att ordinarie trafikregler inte gäller.

Det betyder i sin tur som vanligt inte att man får köra på någon som gör fel.

Håller med Emil i allt!

Jag tyckte det var väldigt bra i Kalmar, tydliga uppmärkningar och på känsliga ställen stod det funktionärer och blåste varnande i visselpipor, och såg till att folk bara gick när det var fritt.

Hur gör de på London triathlon?

Bra arrangemang.

Angående allmänhet på bana så kan man nog inte göra så att det blir helt säkert. Det finns idioter som tycker att de äger i det här fallt övergångsställen. Precis som folk tror att de äger vägen när de kör bil eller cykel. 09 när jag täv

triathlondebuten avklarad!

Jag var (som några kanske läste tidigare i tråden) rätt nervös innan. Men det gick bra!

Navigerade katastrofalt dåligt i vattnet, måste lära mig att titta upp lilte oftare. Sista 300m började jag titta framåt vid ungefär vart

Om det var olympisk distans du gjorde Nennie så jag GRYMT imponerad!

ju nennie - olympisk distans - då är jag OXÅ DJupt IMPAD!!!!

En annan sak jag tycker man kan ta med sig till nästa år placeringen utställarna. Nu kändes det som utställarna "vände ryggen" mot deltagare och publik.

Om utställarna istället placeras närmast Sjöhistoriska med "öppningarna" utåt växlingsområdet så öpp