Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonAXA Stockholm Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

Man kan inte jämföra en tävling vid en normal trafiksituation. Tycker iaf jag.

Funktionärerna är väl där för att se till att folk springer över vid rätt tillfälle? Samt stoppa fyllon och barn som bara springer ut utan att se sig för?

Som någon skrev ovan så händer samma sak på Sthlmsmaran.. och då är det betydligt fler människor so

Men som individ behöver du inte bry dig om vad någon funktionär gör gällande. Det är inte Polis/MP som står där.

Fast om du som ouppmärksam individ tar ett kliv ut i gatan, utan att se dig för, och blir tillsagd av en funktionär att du kanske ska vänta för det kommer ett gäng cyklister precis... du tror att vedebörande kommer börja tjafsa om att funktionären inte är

Ska funktionärerna stå med armbågslucka då?

Går människor ut i vägen med en armbågsluckas avstånd?

Och vad har det med polis/mp att göra?

Var åskådare idag vid Sjöhistoriska.

Kan bara säga att funtionärerna var verkligen på hugget och gjorde en kanoninsats.

jo de gör en kanon insats!
Jag tycker det är viktigt att SCT får elog för bra arrangemang - bra ordning i växlingsområde & vänliga funktionärer som förklarade för "first-timers" hur allt funkar.

Topparrangemang tycker jag. Trist med olyckorna. Bara det inte påverkar bansträckningen till nästa år. Finns väl dock risk för det...

Hemskt tråkigt med olyckorna. Men upplevde själv under loppet att avspärrningarna funkade bra med tanke på folkmängden ute på stan och funktionärerna var alerta med några få undantag. På Skeppsbrons slut på väg upp mot Slussen stod två skärpta kvinnliga