Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonAXA Stockholm Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

På morgonen var det färre ute, så det var inte så mycket spring i banan. Däremot gjorde nog en funktionär en liten tavla. Han bytte sida på ett övergångsställe strax innan jag kom dit. Bakom honom gick en tant med hund som, inte helt obegripligt faktiskt,

Karolina: Det är praktiskt omöjligt att få till optimala avspärrningar för ett arrangemang som kräver såpass mycket plats.
Folk gör ofta som de är vana att göra oavsett om förhållandena runtomkring är som vanligt eller inte och de flesta är väldigt dåliga

Tråkigt att läsa om alla olyckorna. Kanske inte helt optimalt att dra cyklingen så centralt.

Fy vad hemskt.
Det var flera gånger jag nära tvärnitade för folk försökte gå över, och det var nog inte funktionärernas fel. Folk blir nästan irriterade.

Annars- TACK alla jag träffade som gjorde detta till en helt fantastisk debut trots att jag hade det

Det fina vädret efter några surdagar i Stockholm och som dessutom ska vara över igen imorgon har nog bidragit till extra mycket flanörer på gatorna.

Fantastik tävling med superbra arr !

Först, jag låg jämsides med killen som vurpade i Slussen. Det var en fruktansvärd vurpa precis innan skarpa svängen höger ut på Södermälarstrand. Orsaken som jag hann uppfatta det var en kombination av för hög fart i

Klart att det är kanon att loppet går centralt men har de inte funktionärer så det räcker, eller vad nu problemet kan bero på, är det ett mycket allvarligt problem.

Kanon bra event, jo jga såg när killen låg där vid slussen med ambulans på plats. fy xxx, såg hemskt ut - hoppas han klarar sig men inga bestående men.

tyvärr tänker inte vissa i publiken på hur farligt det är / kan vara att gå över vägen som är avspärra

Riktigt trist att läsa!!!!
Så till frågeställningen: Om tävlingen blir säkrare är väl en annan dragning av cykelsträckningen relevant? Jag kör inte stockholm tri för att köra på Skeppsbron. Det går säkert att köra i andra delar i innerstan och strax utanf

egentligen är det märkligt hur många som går över vägen utan att titta varken till höger eller vänster, såg funktionärer som mer eller mindre fick dra i fotgängare för att få bort dem innan de skulle ha blivit påcyklade.. "oj är det tävling som pågår"