Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonAXA Stockholm Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

En kommentar kring det här med växlingsområdet - jag noterade också att det var lite rörigt när det var folk som skulle ut både på löpning och på cykling, och skillnaden var på vilken sida om ett staket man skulle springa.
Dock är det så att man alltid må

Stod som cykelfunktionär vi Djurgårdsbron och fascinerades över vissa männniskors beteende.
*Undrar bl a hur man kan bli hyperstressad över att vänta i några minuter för att få gå över en gata på väg ut mot Djurgården - det enda man gör där är att flanera

Själv stod jag som funktionär utanför Grand Hotel när tävlingen hölls för första gången för tre år sedan. Mitt starkaste minne från det är den skillnad i attityd jag upplevde mellan turister och infödda. Som vanligt var det de infödda stockholmarna som up

Alltså, jag åsyftade personer som oavsett bostadsort inte har koll på triathlon. Vilka som var turister och vilka som bodde i stan kunde jag inte avgöra 🙂

Så synd och tråkigt att ni var för få funktionärer!

Samtidigt som man naturligtvis kan tycka att folk borde ha vett att titta sig för innan de går över gatan, så måste man kanske överväga att antingen:

- Göra banan säkrare - mer plastband som avdelar s

Ifall alla tävlande tar sig tid att se efter innan det är dags för start vart cykel ut/in och löpning ut/in är så blir det inga som helst problem med att folk springer vilse och inte vart de skall...Eget ansvar någon?

Känner att jag klagat en massa nu här, vill därför BERÖMMA för den fantastiska simbanan! Riktigt roligt att simma, och snällsimmat utan vågor. Tydliga och bra bojar, och kanonbra att få starta med andra damer. Tack!

Lustigt att vi kan ha så olika intryck. Jag tyckte den var svårnavigerad. Solen stod lågt och rakt i ögonen på första sträckan. Jag hade svårt att se bojarna (på håll) 😀

Håller helt med David.
Man är ju som startande skyldig att känna till både bansträckning och växlingsområde (även om jag kan hålla med om att en liten extraskylt vid staketet mellan cykel ut och löpning ut inte hade skadat)
Inte kan det väl vara så svårt

@David, helt riktigt. Eget ansvar är undervärderat!

Om man följer rekommendationen i tävlings PM att vara på plats 90 minuter innan start har man gott om tid att kolla vart man ska ta vägen i de olika växlingarna. Fattar man ändå inte så finns det funkti