Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimning
You need to log in to create posts and topics.

Det har skrivits en del om svaga barn vilket jag inte tycker stämmer.när det kommer till styrka att hantera sin egen kroppsvikt skulle jag gissa att många vuxna skulle förlora.jämför barn och vuxna i en klätterställning.

Jadu, ingen av dessa tjejer klarar 10 riktiga armhävningar, knappt 15 sit-ups heller. Men simmar snabbt gör dom 😉

Tränat dykning från startpall, dyka vackert har jag kunnat länge men nu handlar det om att få med fart känner mej skapligt nöjd. Det tog ca10 dykningar innan ögonen klarade av avstånds bedömmningen, svårt utan vanliga glasögon men till slut så slutade all

Simmade 40x25@45 igår. Alla 25or maxades och simmades på 15-17 sekunder. Tungt men givande!

En veckas uppehåll innan gårdagens kvällspass, som kändes riktigt bra. Kände mig pigg i kroppen och orkade simma i hundringar i bättre tempo än tidigare. Körde även ett par 25:or och 50:or i maxfart, kändes riktigt bra. Av någon anledning brukar jag ofta

Lycka! Helt ensam i en bana. Minskat antal armtag från 32-27 per längd. Det talar väl för att jag så småningom börjar förflytta mig lite snabbare framåt???

Blir så less när luftrören hindrar mej, då jag gått över gränsen vad jag klarar av kommer jag inte igen. I veckan ska jag på undersökning, nu ger jag mej inte innan jag har bra medicin. Kan de vara med i skid landslaget med astma ska väl jag kunna träna p

Du kommer kunna voltvända när du lagt tid och energi på att öva det.
Mitt råd är att skaffa vattenvana.
Lek och snurra runt i vattnet så att du lär dig hur kroppen reagerar på olika rörelser under och över vattnet.
Simma sedan in mot väggen i god fart

Jotack, ovanligt bra!

Fixade 200 meter i ett sträck idag, senaste rekordet var 125. Dängde till med en förbättring på 75 meter alltså, kändes gött!

Simningen var ändå inte avslappnad, så om jag bara får till lite bättre avslappning så kommer jag nog kunna simma längre ganska