Quote from Guest on 24 April 2009, 23:47Min dotter på 16 år har anpassad studiegång i ämnet idrott & hälsa och därför genomförs all idrott på fritiden. Nu är ett av kraven att hon ska jogga 2,4 km, något som varken hon eller jag klarar i dagsläget.
Idag var vi på gymmet och testade löpband. Jag
Min dotter på 16 år har anpassad studiegång i ämnet idrott & hälsa och därför genomförs all idrott på fritiden. Nu är ett av kraven att hon ska jogga 2,4 km, något som varken hon eller jag klarar i dagsläget.
Idag var vi på gymmet och testade löpband. Jag
Quote from Catharina Brattlin on 24 April 2009, 23:57Vet inte om mitt svar är så där jätteklokt, men säger som så att hon ska köra i ett tempo som känns bra, dvs i "prattempo". När det blir för jobbigt, sänker hon hastigheten en stund. När pulsen är nere så ökar hon på igen osv...dvs lyssna på kroppen är de
Vet inte om mitt svar är så där jätteklokt, men säger som så att hon ska köra i ett tempo som känns bra, dvs i "prattempo". När det blir för jobbigt, sänker hon hastigheten en stund. När pulsen är nere så ökar hon på igen osv...dvs lyssna på kroppen är de
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 00:00Tycker Sylvia ger bra råd, jag drar runt min E (bokstavsbarn - om jag inte missförstått dig) på F&S STARTjogg - kolla kalendern vilket tempo vi har.
Det finns ju ingen anledning att skrämma bort ungarna från träning - nej hellre lugnt och trevligt!
Tycker Sylvia ger bra råd, jag drar runt min E (bokstavsbarn - om jag inte missförstått dig) på F&S STARTjogg - kolla kalendern vilket tempo vi har.
Det finns ju ingen anledning att skrämma bort ungarna från träning - nej hellre lugnt och trevligt!
Quote from Magnus Gelang on 25 April 2009, 00:15Sylvia: Tack för svar. Får se om hon klarar av att känna efter,,,,tror lätt det blir så att hon går ut för hårt och sen blir hon kanontrött och inte orkar komma upp i joggatempo igen. Hon har lite såna tendenser.
Maria: 6.72 km/h höll ni,,,,höll ni ungef
Sylvia: Tack för svar. Får se om hon klarar av att känna efter,,,,tror lätt det blir så att hon går ut för hårt och sen blir hon kanontrött och inte orkar komma upp i joggatempo igen. Hon har lite såna tendenser.
Maria: 6.72 km/h höll ni,,,,höll ni ungef
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 06:25Skippa löparbandet och ge er ut i skogen istället. Mycket roligare och framförallt inte alls lika jobbigt.
Skippa löparbandet och ge er ut i skogen istället. Mycket roligare och framförallt inte alls lika jobbigt.
Quote from Magnus Gelang on 25 April 2009, 09:50Hur menar du att det inte är lika jobbigt? Jag fick för mig att det var tvärtom? Vi har en uppmätt sträcka här hemma (vi bor på landet) och vi ska också testa att jogga den (hittills har vi gått den i raskt tempo). Då tänkte jag att man kunde jogga mellan
Hur menar du att det inte är lika jobbigt? Jag fick för mig att det var tvärtom? Vi har en uppmätt sträcka här hemma (vi bor på landet) och vi ska också testa att jogga den (hittills har vi gått den i raskt tempo). Då tänkte jag att man kunde jogga mellan
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 10:13Jag vill hålla med David, och lägga till ett par poänger: För att citera en vän, löpbandet är hämmande, på följande sätt. Innan du har flyt finns rädslan att ramla av, och det hämmar löpsteget på ett negativt sätt eftersom du måste kliva "rätt" och inte r
Jag vill hålla med David, och lägga till ett par poänger: För att citera en vän, löpbandet är hämmande, på följande sätt. Innan du har flyt finns rädslan att ramla av, och det hämmar löpsteget på ett negativt sätt eftersom du måste kliva "rätt" och inte r
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 10:14Och så kan man inte bara kliva av och gå och dricka vatten när man blir trött, man måste ta sig hem.
Och då går det ju snabbare att springa 😉
Och så kan man inte bara kliva av och gå och dricka vatten när man blir trött, man måste ta sig hem.
Och då går det ju snabbare att springa 😉
Quote from Magnus Gelang on 25 April 2009, 10:24Fast nja,,,hon verkade inte tycka att löpbandet var otryggt igår när hon testade för första gången 🙂 Hon testade ju att springa i 10 km/h i nån minut och det såg väldigt stabilt ut.
Kliva av löpbandet och dricka vatten fanns inte på kartan igår,,,,,hon
Fast nja,,,hon verkade inte tycka att löpbandet var otryggt igår när hon testade för första gången 🙂 Hon testade ju att springa i 10 km/h i nån minut och det såg väldigt stabilt ut.
Kliva av löpbandet och dricka vatten fanns inte på kartan igår,,,,,hon
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 10:29Jamen gillar hon inne bättre så finnd det ju ingen nackdel med att springa inne 🙂
Jamen gillar hon inne bättre så finnd det ju ingen nackdel med att springa inne 🙂