Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBörja jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Men fortfarande återstår frågan om hur snabbt hon ska springa för att bäst klara det,,,,men vi får testa på tipset att känna efter,,,,,,,svårt, svårt, men vi får testa 🙂

Börja med att varva gång och lätt jogging (i ert fall i 2,4km, gärna längre distans). Därefter jogga kontinuerligt 2,4km, gärna längre distans. När ni joggat på detta sätt i en månad, öka farten successivt på samma distans (öka ej längre distansen när ni

Min E har AD( H )D ja, behöver mycket uppmuntran när det tar emot - de har ju inga vidare belöningssystem inbygda....

Vi joggar en bit, stretchar, joggar lite mer, antingen i ett jämnt tempo eller lite olika fartlekövningar och sedan en avslutande stretc

Ja mycket uppmuntran behövs,,,,och är hon på fel humör innan man startar så blir det inte alltid så roligt 🙁
På onsdag ska vi prova ute,,visserligen är det bara vägar vi springer på, men ändå 🙂

Jag har börjat för några veckor sedan. Har kraftig övervikt och letade efter ett program som skulle passa alla, dvs även mig för att lära mig jogga.

http://www.coolrunning.com/engine/2/2_3/181.shtml

Om du scrollar ner till slutet ser du schemat. Man bö

Tack, ska kolla länken 🙂

Mitt förslag är att ni tillsammans lär er att ni kan jogga - OCH gör det ute!
Det går inte att springa för långsamt. Försök att springa RIKTIGT långsamt! Gärna enl. den metod du nämnde (typ mellan lyktstolpar och växla mellan gång och spring) Lägg gärna u

Och den här tråden är smäckfull av bra råd
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=433854

Ja vi ska ut nu på onsdag. Den vägen vi hittills gått våra 2,4 km på är först vår lilla väg ca 600 meter, sen är det ca 600 meter längs en stor väg där det finns lyktstolpar, sen är det tillbaka.
Min tanke var att först gå de första 600 metrarna, sen jogg

Idag levlade jag.

Jag kände direkt att 90s intervall inte var tillräckligt. Ökade på med 30s så blev det lite utmaning igen. Sprang fem sådana intervall och sedan körde jag ett intervall tills jag blev rejält trött, då hade jag sprungit 3m05s som sista