Quote from Jonny Persson on 17 September 2013, 12:17Intervaller kan vara så mycket mer än jämn fart K-G. Fartlek är per definition intervaller och det hade Rune inget emot så vitt jag vet. 🙂
Intervaller kan vara så mycket mer än jämn fart K-G. Fartlek är per definition intervaller och det hade Rune inget emot så vitt jag vet. 🙂
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 13:32På 80-talet var fartlek allt annat än intervaller.
Intervaller då var schemalagda,
Ej fartlek, det bara hände när andan föll på. Oftast på ett bekvämt avsnitt av träningsturen. "Kräk"backar finns det gott om runt Trollhättan.Om nu Rune + jag + fler k
På 80-talet var fartlek allt annat än intervaller.
Intervaller då var schemalagda,
Ej fartlek, det bara hände när andan föll på. Oftast på ett bekvämt avsnitt av träningsturen. "Kräk"backar finns det gott om runt Trollhättan.
Om nu Rune + jag + fler k
Quote from Jonny Persson on 17 September 2013, 13:47K-G: Fartlek är en sorts intervallträning vare sig du eller Rune vill det eller inte. Du delar upp passet i delar av högre och lägre intensitet. I intervaller. Så var det även när jag sprang på 80-talet. Det är inte strukturerad intervallträning men ändå
K-G: Fartlek är en sorts intervallträning vare sig du eller Rune vill det eller inte. Du delar upp passet i delar av högre och lägre intensitet. I intervaller. Så var det även när jag sprang på 80-talet. Det är inte strukturerad intervallträning men ändå
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 13:58Lite struktuerat var det kanske. När vi lämnade en grusväg för skogsstig så skedde ganska så ofta en fartökning. Glädjen av mjukt underlag. samma när det gällde backar. Någon som sprungit runt Trollhättan. På min tomt + lite grönområde utanför kan jag läg
Lite struktuerat var det kanske. När vi lämnade en grusväg för skogsstig så skedde ganska så ofta en fartökning. Glädjen av mjukt underlag. samma när det gällde backar. Någon som sprungit runt Trollhättan. På min tomt + lite grönområde utanför kan jag läg
Quote from Jonny Persson on 17 September 2013, 14:0210 km i hög jämn fart är utmärkt fartträning. Men för vissa passar det bättre mentalt att dela upp den farten i intervaller. Inte för att det nödvändigtvis är bättre men för att det då blir av.
Jag hade för övrigt glädjen att diskutera träning med både
10 km i hög jämn fart är utmärkt fartträning. Men för vissa passar det bättre mentalt att dela upp den farten i intervaller. Inte för att det nödvändigtvis är bättre men för att det då blir av.
Jag hade för övrigt glädjen att diskutera träning med både
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 14:09Även jag har träffat Evy + Kjell-Erik.
De var elit.
Kjell-Erik har fortfarande det svenska rekordet: 2:12:38.
SATT 1983.Rättelse.
Aj, aj. 2:10:38 skall det vara.
Ännu bättre således. (t+)
Även jag har träffat Evy + Kjell-Erik.
De var elit.
Kjell-Erik har fortfarande det svenska rekordet: 2:12:38.
SATT 1983.
Rättelse.
Aj, aj. 2:10:38 skall det vara.
Ännu bättre således. (t+)
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 14:59Jag har släktingar som bor en kortintervall från Kjell-Erik i Åhus. I mitten på åttitalet satte han upp sina segerkransar i trädgården så att det såg ut som en begravningsplats... 🙂 Och jag har sett honom köra motlutsintervaller (för flackt att kalla de
Jag har släktingar som bor en kortintervall från Kjell-Erik i Åhus. I mitten på åttitalet satte han upp sina segerkransar i trädgården så att det såg ut som en begravningsplats... 🙂 Och jag har sett honom köra motlutsintervaller (för flackt att kalla de
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 19:03Lisa.
Blunda, eller åtminstone läs och tänk - bra gjort, men jag tror jag nöjer mig med att njuta av löpningen på mitt sätt. Du bestämmer Lisa.Om Kjell-Erik.
På 70-talet var han elit i orientering + 3.000 m hinder. Således allt annat än asfaltnötande.
Lisa.
Blunda, eller åtminstone läs och tänk - bra gjort, men jag tror jag nöjer mig med att njuta av löpningen på mitt sätt. Du bestämmer Lisa.
Om Kjell-Erik.
På 70-talet var han elit i orientering + 3.000 m hinder. Således allt annat än asfaltnötande.
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 20:57K-G: "Inte ens futtiga 10% av Sveriges befolkning kan springa 5K utan att gå ett enda steg. Oavsett tid."
Jag tror du gravt underskattar löpförmågan hos svenska folket. Eller har nu någon källa för ditt påstående?
K-G: "Inte ens futtiga 10% av Sveriges befolkning kan springa 5K utan att gå ett enda steg. Oavsett tid."
Jag tror du gravt underskattar löpförmågan hos svenska folket. Eller har nu någon källa för ditt påstående?
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 07:25Erik.
1. Det finns siffror på att ca. 16% av Sveriges befolkning motionerar relativt regelbundet.
2. Hur många av dessa springer? Har du siffror?
3. 5K är förbaskat långt. Nolla trippmätaren i bilen och se hur långt du kommer.
4. De som kan springa 5K uta
Erik.
1. Det finns siffror på att ca. 16% av Sveriges befolkning motionerar relativt regelbundet.
2. Hur många av dessa springer? Har du siffror?
3. 5K är förbaskat långt. Nolla trippmätaren i bilen och se hur långt du kommer.
4. De som kan springa 5K uta