Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBästa löparinvesteringen?
You need to log in to create posts and topics.

>Ofta hittar dom inte satteliterna förrän efter halva löprundan tex.

Det är för att du rör på dej som klockan inte kan få en fix. Du har möjligen inte ögnat igenom manualen nån gång?

Klart jag har läst manualen. Klockan funkar acceptabelt om man startar rundan på samma ställe varje gång, men jag springer både hemifrån och från jobbet, tex. Inte alltid man har tid att vänta 5 min. på att klockan skall hitta positionen bara för att man

Starta klockan innan du byter om. Alla GPS-mottagare kräver tid för att låsa.

Jag startar klockan o lägger den genast i fönsterkarmen/ute på balkongen etc. Då funkar det på ngn minut. Annars ska du väl reklamera den...

Ling on: om du har möjlighet så starta klockan och lägg den ute i god tid före löpet. När jag var handelsresande i korta och långa varor för några år sedan så lärde jag mig att lägga ut klockan på hotellrummets fönsterbleck så fort jag klev upp ur sängen.

Tack för tipsen. Skall testa fönsterkarmen och hoppas att den inte hinner gå in i viloläge..

Det börjar nu dyka upp gps-klockor med modernare chips som stödjer assisted gps där klockan kan använda tabeller med satelitdata som hjälper den att få fix. Mobiler gör det idag som regel via 3G-kopplingen, min Suunto Ambit förladdar aktuella tabeller var

Håller med, den jackan är toppen!

Håller också med om Windpack-jackan, den är fantastiskt skön.

Jag fick ett nr av AktivTräning i februari 2010 där det fanns ett löpprogram för 5km. Det tillsammans med en nyinköpt garmin 305 satte fart på löpningen. Nu är nästa mål STHLM-marathon:-)