Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Knappt att jag vågar säga: Om jag känner att jag är på väg att bli förkyld så brukar jag träna. Inte överdrivet hårt. Iförrigår kände jag lite i halsen, någon droppe i näsan. Jag sprang 14 km i normaltempo. Och nu är jag frisk som en nötkärna. När jag dä

När jag var yngre och spelade fotboll så fungerade precis samma sak, i alla fall vad jag minns!

Nu när jag känner mig förkyld och försöker träna så brukar det oftast sluta med att jag blir rejält sjuk! Men som sagt, för några år sedan så kände jag verkli

Håller med dig lite men det beror nog mycket på hur långt gånget förskylningen är.
Om man varit sjuk och är i slutskedet så att säga så har jag ofta varit ute på en runda och sprungit mig frisk, har tagit upp detta i några sammanhang och det är faktiskt

Nu vill jag inte direkt uppmana folk att träna bort sina åkommor, men det kan ändå vara intressant att läsa detta:

Man kan inte nog poängtera att det gäller som sagt att köra lugnt. Maxpulsansträngning i kombination med förkylning är bara dumt.

Man eller mus?

Mus!

Hellre frisk mus än man med hjärtmuskelinflammation.

Här är det nog Åsna eller Uggla som är den vettiga djurjämförelsen!

+1