Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om jag är på väg att bli förkyld kan jag tänka mig att ta en promenad. Känner mig oftast bättre när jag har varit ute lite jämfört med om jag inte ha rört mig alls. Träning däremot - absolut inte.

Henrik S:
Idrottsläkaren blandade ihop prepositionerna. Hen skrev "Vid träning och samtidig luftvägsinfektion (bakteriell eller virusorsakad) är risken för dessa åkommor betydligt ökade", men borde ha skrivit "...risken _med_ dessa..."

Lars B:
Mea kulpa.

Simon, tack, då är jag med!

Jag var på danderyds sjukhus för ett år sen ungefär och kollade mitt hjärta och så vidare bla bla bla 😀

Kontentan var att jag pratade med en läkare om löpning och han sade lite off the record, det som läkare inte får säga. Det går att träna sig igenom e

Just det där med snorig = OK, halsont = big no,no är en vettig tumregel tror jag.

...sen ska man inte tro allt läkare säger heller ...

... utan lita på Dr Internet? 😉

Man ska inte tro på nån!

Det där tror jag inte på.

För att återgå till ursprungsfrågan. Yes, - kör också löpning som förkylningsmedicin emellanåt. Har hänt att det även funkat när jag haft lite halsont. Kör inte dumhårt eller alltid, utan känner mig för och försöker ha vett och avbryta om det känns helt å