Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Löpningen har blivit alltmer förvetenskapligad. För 10 år sedan fanns förvisso s.k. evidensbaserad löpning, åtminstone på elitnivå. Men jag upplever att denna jakt på vetenskapligt stöd för olika aspekter av löpningen har spritt sig och ökat i omfattning.

Haha Daniel R.....du har ju redan fått den längre (Nästippen..!?) eftersom du förstått mitt meddelande.
ALLT är OK när det gäller löpträning naturligtvis....från att komma igång...till att göra framsteg...å så kanske persa lite då och då...å till sin maxp

Kenneth E.
Håller med, det har blivit för mycket baserat på vetenskapliga undersökningar.
Många av dessa är väldigt bra, men tyvärr så är också många väldigt långt från den verkliga verkligheten.

Har senaste 2 veckorna plöjt igenom ca. 3 meter löptidskr

Det är väl en trend i tiden med all teori. Alla är så ängsliga att göra fel oavsett vad de ska göra. Vill ha en manual att läsa i, helst baserad på vetenskap, istället för att bara sätta igång och lita på känsla och sunt förnuft,

Läste t.ex. att Maud Ol

Man går kurs hos Skatteverket för att lära sig mer om skattesystemet. Du kan ju lära dig under tiden, men det kan bli himla dyrköpt...

Hur du skaffar kunder skiter Skatteverket i.

The Loneliness of the Long Distance Runner är en novell från 1959 om en arbetarklassgrabb som väljer långdistanslöpning framför ett liv i krimanlitet. Hur många känner igen sig idag i myten om långdistanslöpningens ensamhet?

Magnus: Att börja i fel ände enligt mig när det gäller företagande. Problemet med skattereglerna är väldigt enkelt lösta. Skaffa en revisor.

Men ett väldigt tydligt symtom på att många måste ha alla fakta på bordet innan de vågar börja med något. Oavset

Vad är det som säger att någon börjar i Skatteverksänden, mer än dina fördomar?

Så att det finns informationsträffar hos Skattverket tyder på att ingen vågar något nuförtiden? Märkligt då att det startas fler och fler företag i det här landet:
http://www

Magnus: Det var bara ett litet exempel på vad jag tycker mig ha märkt av tidens anda. Det känns som om alltfler kräver alltmer kunskap om vad de ska göra innan de vågar börja oavsett vad de ska göra.

Jag kan ha fel? Kanske är det så att folk numera start

Om inte annat ser informationsflödet väldigt annorlunda ut idag. Förutsatt att man kan sålla någorlunda ligger det rätt mycket info en googling bort.

Om det per automatik gör att man läser på mer teoretiskt innan man gör något nu än förr vågar jag dock