Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Målsnöret tycker jag var en fin uppfinning.

Spontant så får man uppfattningen om att gemene man springer mindre i dagens läge än förr. Men tycks vara skadad oftare.Stressfrakturer, löparknä etc.. Rätt eller fel? knappast till nytta isåfall.. men det finns ju smidigare kläder nuförtiden. Och det är

Kent: Jag tror spontant att du har fel. Det är FLER som löper nu som kanske är helt träningsovana från sin ungdom och därav skador. Plus att forum som detta belyser folk som har skador på ett helt annat sätt än när "gemene man" satt hemma på sina stugor o

Vissa anser ju att jag bara gör som jag vill och struntar i vad andra tycker.
Dock gick jag 19 år i skola innan jag började arbeta fulltid.
Jag fick också lära mig att ta inget för givet - ifrågasätt.
Betyder att jag läst, funderat, lyssnat och kommit

Rune verkar löpträna på heltid. Jag vet inte hur många som löper på heltid i Sverige, 50? Då är det 90000000 som prioriterar annat.

Numera tränar Rune mest med andra och delger andra sina kunskaper. (t+)

Dessutom lägger han ner en faslig tid på att ta sig från föreläsning till föreläsning.

Det fanns dock en tid när han sprang otroligt mycket.
T. ex. fram och tillbaks till jobbet -

Jag tycker utan tvekan att web-forum är den bästa nyheten för löpning. Jag håller helt med om att den gamla metoden att springa tillsammans med mer erfarna löpare är väl så bra, kanske bättre, men för de flesta skulle det bli alldeles för krångligt att re

Stackars Klas och andra 08:or. 😉

Jag hade max. 10 km till 3 olika grupper löpare.
Plus nästan trafikfritt.
Enda broms kunde vara om bron över kanalen var öppen.

Journalister? Inte fanns sådana ute och sprang förr.

Jag har nog testat 10 ggr fler ti

Klas: krystad?

Numera får jag ibland frågor från bekanta om hur de ska göra när de ska börja löpträna. När jag då säger att det bara är att börja jogga/gå lite lätt 5 km 2 ggr per vecka så blir de väldigt besvikna, De förväntar sig träningsprogram, mass

Krister, då tror jag att jag förstår vad du syftar på. Det är väl inte så att de inte vågar ge sig ut och springa utan ett program, men det finns helt klart en övertro på att "experterna/forskarna" vet vad som är bäst.