Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Håller helt med ovanstående, har aldrig innan hört talas om Båstad Marathon så skräm inte bort potentiella deltagare genom att höja priset förrän en månad innan, håller med föregående talare, jag tror ni tjänar på det!

Ah jag kollade datumet nu och då är jag i Davos och springer. Jaja får testa något annat år om det anordnas igen.

(t+)

Saxat från hemsidan:

"På grund av lite förseningar att få ut informationen om loppet gäller 495;- som anmälningsavgift hela april ut!"

Om höjdskillnad.

100m är inte mycket på en mara, men det kanske är ca 100 m mellan banans högsta respektive lägsta punkt.
Så att ackumulerad höjd är bra mycket mer. Eller?

Det måste bli en ganska tuff mara, om jag minns rätt från jag cyklade Bjäre runt på ungefär samma vägar, det är lite upp och ner och ibland mycket upp och ner, så den går ju inte att jämföra med Sthlm maran som i stort bara har uppför Slussen och uppför V

Det måste vara mellan högsta o lägsta punkt. Det där med 100 m alltså. Det går en hel del upp o ner på den bansträckning de lagt. Rejält uppåt o rejält nedåt.

Intressant, tror på det 2011. Lite mkt tävlingar bokade i år redan. Kul idé, och spännande bana.

mvh d

Ja ska anmäla mig innan april är slut men om det går åt h......e med min enhjuling de 70 milen till Sthlm och maran där (knäna) så får jag hoppa av men det är en så underbar bana så man vill ju bara vara med, men jag är ingen snabbspringare längre så komm

Klart vi gör, tänkte ta det som sightseeing runt 4:45 kanske, troligtvis först 2011.

mvh d

Ganska säker på att jag skall få in detta lopp som ett fint långpass i maraträningen. Det vore jättekul att se en lista över vilka som anmält sig på hemsidan. 🙂