Quote from Funbeat user on 15 January 2011, 00:08"I backar får jag upp pulsen på några sekunder (nåja) om jag har bra lutning, och som dessutom fortsätter att stiga och då blir ju arbetsdelen i önskat pulsintervall betydligt längre än om jag når tröskelpulsen först de sista metrarna på varje plattinterv
"I backar får jag upp pulsen på några sekunder (nåja) om jag har bra lutning, och som dessutom fortsätter att stiga och då blir ju arbetsdelen i önskat pulsintervall betydligt längre än om jag når tröskelpulsen först de sista metrarna på varje plattinterv
Quote from Funbeat user on 15 January 2011, 00:48Christer: det var nog inte så mycket ett missförstånd från min sida som ett inlägg i att väldigt många lägger ner mycket träning och energi på det de är dåliga på istället för att träna det de är bra på. På så sätt utvecklar de inte sina talanger och blir
Christer: det var nog inte så mycket ett missförstånd från min sida som ett inlägg i att väldigt många lägger ner mycket träning och energi på det de är dåliga på istället för att träna det de är bra på. På så sätt utvecklar de inte sina talanger och blir
Quote from Funbeat user on 15 January 2011, 09:10Ingen kedja är starkare än dess svagaste länk.
I alla fall inte om de olika länkarna tangerar varandra.
Vore jag dig Sylvia skulle jag köra båda delarna. Backarna för att du tycker det är så kul och för att det just nu är det sätt där du orkar få upp pu
Ingen kedja är starkare än dess svagaste länk.
I alla fall inte om de olika länkarna tangerar varandra.
Vore jag dig Sylvia skulle jag köra båda delarna. Backarna för att du tycker det är så kul och för att det just nu är det sätt där du orkar få upp pu
Quote from Catharina Brattlin on 15 January 2011, 09:51Oj, ännu mer bra svar! 😀
Håkan, det resonemanget förstår jag inte utefter hur jag har förstått att tröskelintervaller ska göras. För mig är det viktigt att kunna ligga på tröskelpuls under lång tid vilket jag gör under backintervaller eftersom pulsen nå
Oj, ännu mer bra svar! 😀
Håkan, det resonemanget förstår jag inte utefter hur jag har förstått att tröskelintervaller ska göras. För mig är det viktigt att kunna ligga på tröskelpuls under lång tid vilket jag gör under backintervaller eftersom pulsen nå
Quote from Funbeat user on 15 January 2011, 10:13Syliva,
Dina inlägg är populära!
Jag tror att det finns en liten missuppfattning. Pulsen är inget bra att mäta ”dynamisk” ändring utan ”kvasistatisk”. Tex använder man ju inte puls på ett 400-meterslopp.
Att man får upp pulsen snabbt betyder att man sprin
Syliva,
Dina inlägg är populära!
Jag tror att det finns en liten missuppfattning. Pulsen är inget bra att mäta ”dynamisk” ändring utan ”kvasistatisk”. Tex använder man ju inte puls på ett 400-meterslopp.
Att man får upp pulsen snabbt betyder att man sprin