Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBackar eller platt?
You need to log in to create posts and topics.

Träna på det man är sämst på? Är det inte bättre att träna det som man är bäst på? Där man verkar ha lite talang. 😉

Det beror väl på vad man vill bli bättre på det.

Nu menade jag inte som skojarna ovan försökte få det till. Jag menade att om du tex tex har jättebra syreupptagning men tex löpsteget lämnar en hel del övrigt att önska så bör man inte i första hand springa intervaller för man tycker det är kul(?) utan ka

Christer, jag förstår hur Du menar och vet att det är så. Men, varför skippa nåt som är kul att träna? Kan man inte variera? Jag är inte ute efter en medaljplats i OS.

Lustigkurrarna får gärna komma med råd till mig i MIN tråd om de vill och har nåt att

Dans skulle säkert vara otroligt bra för mig, sämre kordinationsförmåga än vad jag har får man leta efter.

Vet bara utifrån egna erfarenheter att när jag började köra intervaller i backe och inte hade kört så mycket styrketräning för bena så drog jag på

Känner igen problemet, men för mig är det tvärtom då. Har inte tillräckligt med fart i benen för att hinna få upp pulsen innan de tröttnar.

Nja, nu är ju step och aerobics inte direkt dans. Men visst tränar man koordination och en massa muskler som man

Vill bara påpeka att jag hade nåt emot "lustigkurrarna" det var bara ett svar till Krister som verkade ha missförstått vad jag menade.

– Did you only do uphill intervals? What do you think about running intervals on flat terrain?

“I only ran uphill intervals. But they don’t need to be super steep. When you’re running uphill, your VOmax is the limiting factor, and your heart rate will go

Sylvia, du verkar ha rätt grundtänk. mjölksyratröskelintervallerna ska ju genomföras så att du i fartavsnitten ganska snabbt kommer upp i puls och ligger kvar där ett tag.

Fast om du behöver springa fort och länge för att få upp pulsen så kan det ju tyd

Tack Micke! Intressant att Daehlie upplever samma sak.

Precis så tänker jag Mikael. I backar får jag upp pulsen på några sekunder (nåja) om jag har bra lutning, och som dessutom fortsätter att stiga och då blir ju arbetsdelen i önskat pulsintervall betyd