Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 21:59Du blir bra där du tränar. Ska du tävla ett platt asfaltlopp och vill springa snabbt så kör träningen så. Ska du springa backiga terränglopp så träna i kuperade elljusspår. Ska du få så bra mjölksyra-testvärden som möjligt så spring på samma löpband, samm
Du blir bra där du tränar. Ska du tävla ett platt asfaltlopp och vill springa snabbt så kör träningen så. Ska du springa backiga terränglopp så träna i kuperade elljusspår. Ska du få så bra mjölksyra-testvärden som möjligt så spring på samma löpband, samm
Quote from Elias Engqvist on 13 January 2011, 22:00Äsch, Frida kan inget egentligen - hon bara härmar vad jag skriver!
Äsch, Frida kan inget egentligen - hon bara härmar vad jag skriver!
Quote from Catharina Brattlin on 13 January 2011, 22:20Håkan, inte en halvmara utan sex av sju har gjorts med en snittpuls på 170, så jag förstår inte heller var problemet ligger. Huvudet?
Tack Frida! Jag fattar poängen.
Fast egentligen ville jag bara höra om de båda intervallsätten var likvärdiga när det
Håkan, inte en halvmara utan sex av sju har gjorts med en snittpuls på 170, så jag förstår inte heller var problemet ligger. Huvudet?
Tack Frida! Jag fattar poängen.
Fast egentligen ville jag bara höra om de båda intervallsätten var likvärdiga när det
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 22:35Jaja men det var en annan vinkel. Puls är kass. Till och med om det är något så konkret och stabilt som arbetsbelastning i watt som du vill korrelera till pulsen. Läs; http://ormmicke.wordpress.com/2010/12/16/puls-som-ett-matt-pa-arbetsintensitet/
Om det
Jaja men det var en annan vinkel. Puls är kass. Till och med om det är något så konkret och stabilt som arbetsbelastning i watt som du vill korrelera till pulsen. Läs; http://ormmicke.wordpress.com/2010/12/16/puls-som-ett-matt-pa-arbetsintensitet/
Om det
Quote from Elias Engqvist on 13 January 2011, 22:44Vet inte om det var min vinkel Frida, men jag har inte pratat om puls!
Vet inte om det var min vinkel Frida, men jag har inte pratat om puls!
Quote from Catharina Brattlin on 13 January 2011, 22:44Är det? Varför betalar folk dyra pengar för att få göra såna tester då? Jag har nästan blivit överbevisad av andra pulsfrälsta, då jag själv alltid har varit skeptisk till att låta pulsen styra mina träningspass och enbart gått efter "hur det känns". Ska
Är det? Varför betalar folk dyra pengar för att få göra såna tester då? Jag har nästan blivit överbevisad av andra pulsfrälsta, då jag själv alltid har varit skeptisk till att låta pulsen styra mina träningspass och enbart gått efter "hur det känns". Ska
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 22:50Christer: då var det inte din vinkel.
Sylvia: tja skulle väl säga att du spikade dig på huvudet där. Pulsen kan vara ganska kul och på ett sätt informativ och uppföljningsbar om man vet hur man ska hantera sina värden, sina avvikelser, osv. Vill man lär
Christer: då var det inte din vinkel.
Sylvia: tja skulle väl säga att du spikade dig på huvudet där. Pulsen kan vara ganska kul och på ett sätt informativ och uppföljningsbar om man vet hur man ska hantera sina värden, sina avvikelser, osv. Vill man lär
Quote from Catharina Brattlin on 14 January 2011, 08:46OK, det låter rimligt. Tack!
Tidigare har jag ju alltid gått efter hur ansträngd/inte ansträngd jag KÄNNER mig under ett löppass. I backar, både ute och inne, har jag åkt iväg så hårt så att jag verkligen har varit helt slut när jag har nått toppen (har
OK, det låter rimligt. Tack!
Tidigare har jag ju alltid gått efter hur ansträngd/inte ansträngd jag KÄNNER mig under ett löppass. I backar, både ute och inne, har jag åkt iväg så hårt så att jag verkligen har varit helt slut när jag har nått toppen (har
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 09:05Lång tråd som kanske är slut men några observationer/synpunkter.
Ett halvmara springs optimalt med en medelpuls precis på nedre delen av mjöklsyratröskelintervallet och milen springs normalt på "övre" delen eller tom något slag över. Detta gäller för de f
Lång tråd som kanske är slut men några observationer/synpunkter.
Ett halvmara springs optimalt med en medelpuls precis på nedre delen av mjöklsyratröskelintervallet och milen springs normalt på "övre" delen eller tom något slag över. Detta gäller för de f
Quote from Catharina Brattlin on 14 January 2011, 10:19Tråden är inte slut förräns inläggen slutar att trilla in! 🙂
Sedärja, då har jag omedvetet lyckas pricka in optimal puls på mina lopp, verkar det som. Och det enkom genom att gå på känsla. Känns bra att veta, att jag känner min kropp så bra, trots ring
Tråden är inte slut förräns inläggen slutar att trilla in! 🙂
Sedärja, då har jag omedvetet lyckas pricka in optimal puls på mina lopp, verkar det som. Och det enkom genom att gå på känsla. Känns bra att veta, att jag känner min kropp så bra, trots ring