Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBackar eller platt?
You need to log in to create posts and topics.

Ja, Du kanske gjorde det?

Backe i 500 m med olika lutning på bandet och 500 m plattjogg x 10. Når tröskelpulsen väldigt fort så. Fortare än vid plattlöpning, då mina benmuskler verkar bli trötta innan jag når tröskelpulsen. Antagligen för att jag måste s

Jag tycker det låter som om du bör köra lite långintervaller 4, 5 eller 6*1000m med 1-2min vila så du får upp hastigheten!

OK, det är så illa alltså? Usch, jag som verkligen gillar att springa i backar, både ute och inne medans plattisar är rätt tråkiga.

Nåväl, ff inget faktasvar på frågan, som ju handlade om mjölksyratröskeln och om man kan höja den med backar likaväl som p

Men hur kan du snitta en halvmara i 170. När du vill få upp pulsen i 170 och säger att dina ben blir tröttare fortare än du når dit?

Antagligen missförstod jag dig?

Fast jag tror du måste upp en bra bit över 170 om du springer en halvmara i den pulsen -

Håller med Fia - det är nåt som inte stämmer med den där tjejen!

Jo, faktiskt är det så. En halvmara snittade jag på 180 t o m och hade 191 i puls när jag kom i mål efter 2 timmars löpande.

På helmaran i november (5 timmars löpning) snittade jag 161...

Nej, jag håller med. Jag verkar inte helt redig. 🙁

Träna mer snabblöpning som föreslagits ovan så rättar pulsen till sig. Övning ger färdighet. 🙂

@Sylvia

du kan höja mjölksyra nivån på bägge tröskelpassen - det är bara olika effekt av de båda. Vissa kombinera pass ex: ett varv platt - vila - ett varv med backe naturligt i rundan. osv. Andra kör dessa som två olika pass på olika dagar.

Platten - d

OK, snabblöpning i backar då? 😉

Tack för engagemanget! Uppskattas verkligen!

TröskelFARTEN höjer du definitivt effektivare genom att springa hela intervallerna på flacken. Inleder du med en backe för att komma upp i din s.k. tröskelpuls, då kommer du aldrig att nå upp och få träna i samma fart som du hade gjort om hela intervalle