Quote from Elias Engqvist on 5 March 2008, 12:13Apropå "Haha" jag har 150,66 km enligt funbeat. Men jag bor på ett ställe och är hela veckorna och jobbar i Stockholm så i själva verket har jag nog snarare 15km dit 🙂
Apropå "Haha" jag har 150,66 km enligt funbeat. Men jag bor på ett ställe och är hela veckorna och jobbar i Stockholm så i själva verket har jag nog snarare 15km dit 🙂
Quote from Funbeat user on 9 March 2008, 19:19Igår provade jag Hammarbybacken, det var kul. Och asjobbigt. "Lagom brant"???!!! Du är bra tuff du Olle! 🙂 Försökte ta mig rakt uppför från den punkt som var inprickad i kartan, men det var tvärkört för jag halkade bara runt i leran och kom inte en mete
Igår provade jag Hammarbybacken, det var kul. Och asjobbigt. "Lagom brant"???!!! Du är bra tuff du Olle! 🙂 Försökte ta mig rakt uppför från den punkt som var inprickad i kartan, men det var tvärkört för jag halkade bara runt i leran och kom inte en mete
Quote from Urban Nilsson on 9 March 2008, 19:59Jag gillar baksidan av hammarbybacken. Det är en grusstig som eskalerar på slutet. tar mellan 1-2 minuter att springa uppför beroende på var man startar och slutar.
Se kartan som hybrid så blir det klarare.
Jag gillar baksidan av hammarbybacken. Det är en grusstig som eskalerar på slutet. tar mellan 1-2 minuter att springa uppför beroende på var man startar och slutar.
Se kartan som hybrid så blir det klarare.
Quote from Funbeat user on 9 March 2008, 22:50Jag kör bara Szalkais variant av backar, alltså aldrig så brant att man inte kan springa med bra flyt.
Åtminstone för vanlig långdistansträning tror jag inte att det är effektivt att träna i backar som det känns som man nästan klättrar uppför. Det kan ka
Jag kör bara Szalkais variant av backar, alltså aldrig så brant att man inte kan springa med bra flyt.
Åtminstone för vanlig långdistansträning tror jag inte att det är effektivt att träna i backar som det känns som man nästan klättrar uppför. Det kan ka
Quote from Elias Engqvist on 9 March 2008, 23:22Szalkais backträning är en kombination av styrketräning, intervall-träning och löpskolning.
Vet inte om det finns några såna backar där. Som sagt så ska dom inte vara sååå branta och behöver inte vara särskilt långa heller - 100/150 m räcker nog!
Bilvä
Szalkais backträning är en kombination av styrketräning, intervall-träning och löpskolning.
Vet inte om det finns några såna backar där. Som sagt så ska dom inte vara sååå branta och behöver inte vara särskilt långa heller - 100/150 m räcker nog!
Bilvä