Quote from Guest on 26 January 2011, 11:18Har ett stillasittande jobb där jag för det mesta nästan sitter på mitt kontor 8 tim/dygn. Har funderat mycket på övningar jag skulle kunna göra under tiden, har ju ett elektriskt höj och sänkbar bord!
Så igår provade jag att stå på en balansplatta medans
Har ett stillasittande jobb där jag för det mesta nästan sitter på mitt kontor 8 tim/dygn. Har funderat mycket på övningar jag skulle kunna göra under tiden, har ju ett elektriskt höj och sänkbar bord!
Så igår provade jag att stå på en balansplatta medans
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 11:28Jag brukar köra lite med hantlar när det tex blir lite väntetid då datorn jobbar.
Jag brukar köra lite med hantlar när det tex blir lite väntetid då datorn jobbar.
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 11:31Jag brukar i alla fall köra plankan på kontoret (fast då stänger jag dörren först ;-))
Tåhävningar vid skrivbordet kan du ju också köra, om du har en lämplig låda eller nåt att stå på.
Jag brukar i alla fall köra plankan på kontoret (fast då stänger jag dörren först ;-))
Tåhävningar vid skrivbordet kan du ju också köra, om du har en lämplig låda eller nåt att stå på.
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 12:01Hantlar som Susse tipsar om är jättebra. Har man kontorsjobb vid dator så gör man ofta mycket finmotoriska rörelser som sliter på kroppen. För att förebygga kroniska besvär så kan man låta samma muskler göra grova rörelser. Då är hantlar bra för att jobba
Hantlar som Susse tipsar om är jättebra. Har man kontorsjobb vid dator så gör man ofta mycket finmotoriska rörelser som sliter på kroppen. För att förebygga kroniska besvär så kan man låta samma muskler göra grova rörelser. Då är hantlar bra för att jobba
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 13:12Fast jag hänger framför datorn hemma, inte på jobbet.
🙂
Fast jag hänger framför datorn hemma, inte på jobbet.
🙂
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 14:01"Inte nudda marken" livar upp vilket kontor som helst.
Personligen är det bara kaffe-hävar-bicepsen som tränas hos mig på arbetstid.
"Inte nudda marken" livar upp vilket kontor som helst.
Personligen är det bara kaffe-hävar-bicepsen som tränas hos mig på arbetstid.
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 16:51Sitta på balansboll är ett allternativ om du har lite plats på ditt kontor.
Sitta på balansboll är ett allternativ om du har lite plats på ditt kontor.
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 18:48Men du Stoffe......
Behöver du aldrig gå på muggen.......å det i huset bredvid åtta trappor högt.
Behöver du inte tala med någon medarbetare....kilometrar från dig.
Äter du inte lunch som serveras typ 1609 (En mile..) bort....
Muggen igen å så eftermiddag
Men du Stoffe......
Behöver du aldrig gå på muggen.......å det i huset bredvid åtta trappor högt.
Behöver du inte tala med någon medarbetare....kilometrar från dig.
Äter du inte lunch som serveras typ 1609 (En mile..) bort....
Muggen igen å så eftermiddag
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 20:06Susse; jag som såg dig framför mig när du använde hantlar på jobb! 😉 Du kanske hinner köra några snabba vid varje rödljuse! Eller kanske ha med dig dem som vapen!
Susse; jag som såg dig framför mig när du använde hantlar på jobb! 😉 Du kanske hinner köra några snabba vid varje rödljuse! Eller kanske ha med dig dem som vapen!
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 20:51Jag brukar köra några En-bens-böj ett par gånger per dag.
Jag brukar köra några En-bens-böj ett par gånger per dag.