Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 13:56Är newbie på balansplatta, men såg denna tråd och köpte en sådan i går och tagit med till jobbet. Bara haft den lite idag och nog tusan känner man av det i benen! Klart possitivt att få träningen, men även att man får en anledning att faktiskt resa sig
Är newbie på balansplatta, men såg denna tråd och köpte en sådan i går och tagit med till jobbet. Bara haft den lite idag och nog tusan känner man av det i benen! Klart possitivt att få träningen, men även att man får en anledning att faktiskt resa sig
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 23:10Ett alternativ till balansplatta är att stå på ett ben och blunda. Jag tror det ger mer för balansen i löpning, men det beror förstås på vad man vill träna. Men funkar väl inte så bra på om man ska jobba samtidigt (#)
Om man har ståbord som skrivbord är
Ett alternativ till balansplatta är att stå på ett ben och blunda. Jag tror det ger mer för balansen i löpning, men det beror förstås på vad man vill träna. Men funkar väl inte så bra på om man ska jobba samtidigt (#)
Om man har ståbord som skrivbord är
Quote from Funbeat user on 30 April 2011, 07:11Jag sitter på en balanskudde. Det känns också efter en dag på jobbet!
Jag sitter på en balanskudde. Det känns också efter en dag på jobbet!
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 09:34En himlans massa bra förslag! 😀
Jag kan rekommendera att jobba mkt med gummiband, framförallt för att stärka "kontors-råtte-hållning" där axlarna gärna blir lite framåtroterande, exvis utåtrotation.
Lägg gärna in lite rörlighetsträning med pinne, typ M
En himlans massa bra förslag! 😀
Jag kan rekommendera att jobba mkt med gummiband, framförallt för att stärka "kontors-råtte-hållning" där axlarna gärna blir lite framåtroterande, exvis utåtrotation.
Lägg gärna in lite rörlighetsträning med pinne, typ M
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 21:13Någon som vet om det går att få tag i en Bosu-boll till överkomligt pris? +1000:- känns inte aktuellt tyvärr. Är sugen att köpa en balansplatta/bosu-boll men vet inte vad som är mest bang for the buck.
Den balansplattan som Intersport i Södertälje hade v
Någon som vet om det går att få tag i en Bosu-boll till överkomligt pris? +1000:- känns inte aktuellt tyvärr. Är sugen att köpa en balansplatta/bosu-boll men vet inte vad som är mest bang for the buck.
Den balansplattan som Intersport i Södertälje hade v
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 09:12Har både en "vanlig" balansplatta och en bosuboll, båda riktigt bra investeringar. Balansplattan använder jag endast till att stärka upp fotleder medan bosubollen har grymt många användningsområden/övningar. Håller dock med om att hitta en bosuboll till v
Har både en "vanlig" balansplatta och en bosuboll, båda riktigt bra investeringar. Balansplattan använder jag endast till att stärka upp fotleder medan bosubollen har grymt många användningsområden/övningar. Håller dock med om att hitta en bosuboll till v
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 21:10Har i snart två års tid försökt träna på min balansplatta hemma, 5 - 10 minuter sedan har man tröttnat.
Med den här FB-tråden i minnet så tog jag med plattan till jobbet för ca 4 veckor sedan, för att använda den när man står och jobbar.
Till min förvånin
Har i snart två års tid försökt träna på min balansplatta hemma, 5 - 10 minuter sedan har man tröttnat.
Med den här FB-tråden i minnet så tog jag med plattan till jobbet för ca 4 veckor sedan, för att använda den när man står och jobbar.
Till min förvånin