Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBalansplatta!?
You need to log in to create posts and topics.

Har lånat en Energetics-platta och nyligen börjat använda den vid ståbordet framför datorn. Riktigt nöjd med den så funderar på att köpa en helt egen. 250:- på Intersport

BILD:http://www.intersport.se/ProductImages/realsize/613165.jpg

Nu blev jag nyfiken, jag undrar - var känner ni att balansplattan tar? Alltså, vilken nytta gör den? Jag har en balansplatta hemma som jag använder då och då, men inte så flitigt som jag skulle kunna göra. Så lite inspiration är kanske just vad som behövs

Jag använder balansplattan både som stretching för vaderna (när jag sitter) och även för fot- & vadträning när jag står. Gör typ tåhävningar på den. Står jag längre bak på den så tar det mer än om jag står i mitten. Blir faktiskt riktigt trött i både vade

Ha balansplattan vid diskbänken och jobba på.

På Sonens skola har de "kommit på" (= fått tips om) att en balanskudde på stolen kan hjälpa upp koncentrationen.

Då kan eleverna inte sitta o sova.

Näpp.

Elisabeth:
Om du kan höja up skrivbordet tillräckligt mycket kan du ju stå på pilatesbollen i stället för att sitta på den - det tar ordentligt! 🙂

Anders, det vore en rejäl utmaning vill jag lova. Frågan är om det fortfarande förhöjer koncentrationen på jobbet?! 🙂

Om det höjer din koncentration låter vet jag inget om (H) men förmodligen får alla i din omgivning svårt att koncentrera sig på jobbet om du står på en pilatesboll och jobbar 😉