Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBar,Gel och/eller Dryck?
You need to log in to create posts and topics.

Hej hopp!!

Ja.. har tänkt att börja cykla till och från jobbet.
Investerat i en Lvg cykel och tillbehör.. men
Har ju såklart planer på att ta den "långa" vägen hem några gånger i veckan, strulet är ju att beroende på min arbetstidet så är det olika lång

Jag tror det räcker med mellanmål, t.ex banan + macka precis innan du drar från jobbet!

3-4 mil går väl på ca 60-80 minuter och behövs (i mitt tycke) inte mer än lite vatten!

Samma tycko här med så korta svängar behövs ej mer än vatten..

Har nån nåt tips vad man kan ha med sig och sopa i sig typ efter halva vägen om man typ cyklar ca 7mil och uppåt för att behålla orken längre än om man bara drack vatten??

Då jag jobbar och går väldigt mkt på jobbet och använder kroppen en del fysiskt så tömmer jag lite av min energi under dagen och kan på det sättet ta slut påvägen och det är där en energikick kanske kan hjälpa mig ..

Att ta en macka och en banan på jobb

De gånger jag kör 7-9 mil efter jobbet senarelägger jag lunchen och tar ett mellanmål på jobbet innan jag sticker iväg. Brukar har en banan och en liten påse nötter i ryggfickan och det har funkat helt ok hittills.

ahh, jag "jobbar" framför en dator så min energibehov är typ noll på dagen...

jag har provat lite olika bars, men tycker att de antingen är förklädda snickers eller smakar hoppressad wellpapp med russinsmak...

Enervits gel och liquid ska vi inte prata o

Runekakor var faktiskt lite kul att fixa en gång i tiden. Jag kanske borde röra ihop en ny sats snart.

testade müslibars från Lidl. Faktiskt hyffsat goda. Kostade under 2 kr styck. Annars är väl en banan eller ett äpple lämpligt att tycka i sig någon halvtimme innan du rullar.

Problemet med att idrotta direkt efter jobbet är väl att kroppen/magen börjar bli inställd på middag. Jag brukar ta en eller 2 bananer en halvtimme innan jag drar ifrån jobbet så slipper man dels släpa med sig nånting dels få ett insulin-påslag...

För io

Jag skulle inte behöva nåt extra för en sån cykel runda. Däremot måste jag äta nåt mellan 3-4 på eftermiddagen för att orka med träning efter jobbet.