Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBar,Gel och/eller Dryck?
You need to log in to create posts and topics.

Jag blir illamående bara jag läser om gel på fastande mage. Då låter det väl bättre att ta en banan eller liknande under tiden du byter om efter jobbet. Men det är ju en smaksak.

russin

Ja, torkad frukt och nötter är lätt att ha med sig - det kan du ju till och med äta på arbetstid som mellanmål. Ha en påse i fickan och pilla i dig mellan varven.

banan är säkert ett bra alternativ.. äter väl inte tok mkt sånna för jag inte är så förtjust i dem..

Det är väl mkt så att på en bar,gel eller likande så har du faktiska mått på vad den innehåller.. antal Kcal, fett, protein m.m m.m.. en banan är ju inte

Är du väldigt hungrig kan ett par kokosnötter vara lösningen.

nja.. det där med att äta på jobbet är lite ett No No.. vi ska ju trots allt vara beredda på att kunna ta ett säljsamtal när som helst.. om jag då precis slängt i mig nga nötter eller likande precis som detta sker är det ju inte så "snyggt" om att be om a

Arbetet tar mycket tid som man kan motionera på.

Man har lagstadgad rätt till rast varje timma.

Inte som frifräsare............

Men du ska cykla lite, inte komplicera tillvaron med att räkna energiinnehåll. Ha en kexchoklad eller liknande i ryggfickan. Räcker inte bananen så har du förstärkning på vägen. Du vet väl sedan tidigare ungefär hur hungrig du är i slutet av dagen och ung