Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBar,Gel och/eller Dryck?
You need to log in to create posts and topics.

Käka ett mellanmål eller ett par frukter innan du ger dig av från jobbet. Det räcker med vatten i flaskan, och ha med dig ett snickers i fickan om hungern blir för stor på vägen.

Även med väldigt hårda intervaller lär du inte behöva något att äta under tiden.
Ta du en kanelbulle en timme innan och sedan gasen i bottenintervaller på de tre-fyra milen.

Idealt äter du middag innan du ger dig iväg. Hade du inte tränat hade du sannolikt ätit middag under det tidsintervallet, ska du äta MINDRE när du tränar? Jag tror att många äter för lite innan de tränar och inte får ut maximal effekt. Om du går upp eller

Jag har bestämt mig för att ett riktigt mål mat 1,5timme innan jag kör igång sen räcker det med enbart vatten även vid 10-15mils sträckor med. Ja fick reda på att man ska dricka ca 1lit vatten ca 30min före träningen för det tar ca 20min för kroppen att t

iaf minst 0,5lit vatten sen ha vatten med sig på turen

Många ideer om att stjälpa i sig vatten innan träning.
Av vilken anledning behöver man en massa vatten till uppvärmningen?

Det är vad jag har lärt mig iaf

Jag är så korkad så jag kör med "Drick varje kvart o ät varje halvtimme".

Käka frukost, mellanmål, lunch, mellanmål - TRÄNA - och så middag.
Se till att varje måltid innehåller protein, kolhydrater och fett. Det håller du dig bra på. Skulle du inte göra det så är det bara att öka på energiinnehållet (portionsstorlek eller ändr

ja.. mitt jobb styr väldigt mkt hur, vad o när jag äter.. jobbar inom handels vilket innebär att lunch det äter man när det är din tur.. alltså ingen möjlighet att lägga upp mina måltider efter min träningsrytm.. detta kan ju innebära att min lunch blev t