Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBar,Gel och/eller Dryck?
You need to log in to create posts and topics.

Att han får ont i magen...

lagstadgad är det såklart med rast.. men det är ju så att den samlas ihop, 1h jobb innebär ju inte 15 min rast. utan en 8h dag blir i totalen x antal minuter dvs. Lunch och Fika rast. strulet med att stå som säljare är att jag inte kan ta mina raster när

Vad sägs om gröt eller müsli till fikat på eftermiddagen?

Ett alternativ är att ta cykeln till närmaste korvmoj och därefter cykla hem.

Håller till fullo med Andreas Stenvall. Mycket träning kräver god kost. Fördela upp matintaget på 5-6 mål om dagen. Bra för blodsocker nivån!

Fördelning är säkert bra men inte så nödvändig som det oftast framställs.

Hej Johan.

"Vad jag vill veta är om ni har ett bra tips på en Bar, Gel eller dryck som kan hjälpa mig få kraft för en tur på 3-4mil efter 8-10h på jobbet?"

När jag hade 4.5 mil hem från jobbet så cyklade jag dessa direkt när jag slutade, utan att käka n

du har 3-4 mil hem och inte en vätternrundan att cykla. Du behöver inte oroa dig för att inte komma hem. Och känns de bättre för dig köp ett parti gels dom brukar kosta runt 25 spänn styck. Vet inte va en banan kostar med de är ju iaf inte i närheten av g

hmm ja.. att köra på tom mage är ju ine direkt ultimat.. dels så tapppar du koncentrationsförmågan snabbt när du är tom.

Och !! Fett är inte det snabbaste sättet för kroppen att få energi, det är musklerna och den energi som är bunden där som är kroppen

Jag måste lägga mig i denna tråd, jag tror inte att någon tror att du är efterbliven på något sätt, men ur mitt perspektiv så ser jag råden du får under hela denna tråd så här:

* Försök i den mån det går att få i dig energin via vanlig mat under dagen
*